فرماندار شهرستان دماوند:

کشتارگاه رودهن دستگاه پیش سرد کن ثابت ندارد/ بی‌توجهی مسئولان شهرداری نسبت به مشکلات زیست محیطی کشتارگاه رودهن/ مشکلات تامین سوخت خودروهای دیزلی اورژانس دماوند پیگیری می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه طبق اعلام شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند، متأسفانه تنها کشتارگاه شهر رودهن دستگاه پیش سرد کن ندارد، گفت: مشکلات تامین سوخت خودروهای دیزلی اورژانس دماوند پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: مشکلات کشتارگاه شهر رودهن بارها توسط شبکه دامپزشکی و مسئولان ذی‌ربط به شهرداری رودهن تذکر داده شد، ولی متأسفانه مسئولان شهرداری با بی‌توجهی کامل از کنار این موضوع بسیار مهم و حیاتی که باجان انسان‌ها سر و کار دارد گذشتند.

وی افزود: کشتارگاه رودهن از مهمترین کشتارگاه‌های شهرستان دماوند محسوب می‌شود و قطعاً نیاز به دستگاه پیش سرد کن ثابت دارد.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی حاشیه این کشتارگاه تعریفی ندارد، افزود: اهالی و مردم به‌صورت حضوری و یا در رسانه‌ها و فضای مجازی، گلایه‌های فراوانی از وضعیت فاضلاب آن منطقه و رهاسازی خون آبه به سطح زمین‌های اطراف و آلوده کردن محیط زیست داشتند و بارها این موارد تذکر داده شد ولی اقدامی صورت نگرفت.

صفری گفت: وجود دستگاه پیش سرد کن ثابت در کشتارگاه از ضروریات است و نبود آن موجب انتقال بیماری‌های خطرناک از طریق دام و گوشت قرمز به انسان می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: شهرداری رودهن با بی‌توجهی به این موضوع با جان مردم بازی می‌کند و اگر هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه دستگاه پیش سرد کن ثابت اقدام نکند کشتارگاه رودهن پلمپ خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان ضمن دستور به مسئولان دامپزشکی در خصوص رسیدگی به این موضوع گفت: به‌زودی مسئولان محیط زیست، فرمانداری، دامپزشکی و دادستانی بازدیدی از محل کشتارگاه رودهن و وضعیت بهداشتی آن و محیط پیرامون خواهند داشت.

صفری اضافه کرد: کشتارگاه رودهن می‌تواند در این فرصت، کشتار خود را به مکانی دیگر منتقل کند؛ اداره محیط زیست هم باید تاکنون در این خصوص ورود پیدا می‌کرد و باید پاسخگو باشد.

*مشکلات تامین سوخت خودروهای دیزلی اورژانس دماوند پیگیری می‌شود/ معطلی خودروهای دیزلی اورژانس دماوند برای جایگاه و کارت سوخت بی‌معناست

وی با اشاره به مشکلات تامین سوخت خودروهای دیزلی اورژانس شهرستان دماوند گفت: این موضوع حتماً باید مورد پیگیری قرار گیرد که در این خصوص معطلی اورژانس برای جایگاه و کارت سوخت بی‌معناست و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود؛ وجود یک تانکر سوخت ذخیره در این خصوص از ضروریات است تا در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار گیرد.

*ادغام زباله‌های عفونی با سایر زباله‌ها فاجعه‌ انسانی و زیست‌محیطی است/ جمع‌آوری پسماندهای عفونی در دماوند باید تحت شرایط ویژه‌ای انجام شود

فرماندار دماوند با اشاره به ادغام زباله‌های عفونی با سایر زباله‌ها گفت: پسماند و زباله‌های عفونی از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد، جمع‌آوری پسماندهای عفونی باید تحت شرایط ویژه‌ای انجام شود و ادغام زباله‌های عفونی با سایر زباله‌ها می‌تواند فاجعه‌ انسانی و زیست‌محیطی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا