کسب رتبه سوم شهرستان دماوند از لحاظ وضعیت رسیدگی به شکایات کارگران در استان تهران/ کاهش 50 درصد زمان رسیدگی به شکایات کارگران و صدور رای در اداره کار شهرستان دماوند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از کسب رتبه سوم شهرستان دماوند از لحاظ وضعیت رسیدگی به شکایات کارگران در استان تهران و کاهش 50 درصد زمان رسیدگی به شکایات کارگران و صدور رای در اداره کار شهرستان دماوند خبر داد.

محمد امین خدایاری در گفت‌وگو خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند رتبه سوم در استان تهران از منظر سرعت رسیدگی به شکایات کارگران را در سال 1401 کسب کرده است.

وی افزود: در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 50 درصد زمان رسیدگی به شکایات کارگران و صدور رای را در اداره کار دماوند کاهش داده‌ایم و موفق شدیم رتبه سوم سرعت رسیدگی به شکایات را در سال 1401 کسب کنیم، در سال جاری نیز تلاش خود را بر بهبود این مهم به کار خواهیم بست.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: میزان جریمه به کارگیری اتباع غیر مجاز در کارگاه‌ها برای سال جدید اعلام شده است.

خدایاری ادامه داد: طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ازای هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع، ۵ برابر مزد روزانه یک کارگر ایرانی جریمه قانونی برای کارفرمایان متخلف در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس هرگونه به کارگیری اتباع غیرمجاز روزانه ٨ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال و ماهانه ۲۶۵ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال جریمه در سال جاری در حق صندوق دولت در بر خواهد داشت که در صورت تکرار این میزان دو برابر خواهد شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: ضرورت دارد که کارفرمایان جهت جلوگیری از زیان غیر قابل جبران از به کارگیری اتباع غیر مجاز خودداری نموده و در صورت ضرورت در سایت کانون http://kanoonnobat.ir/ این اتباع را ثبت نمایند.

خدایاری بیان کرد: اولویت ما حفظ اشتغال و امنیت شغلی کارگران ایرانی و اتباع مجاز بوده و بیشتر جریمه‌های لحاظ شده از کارگاه‌هایی محقق شده که گزارشات مردمی به این اداره منعکس نموده است و در این باره به هیچ عنوان ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با به کارگیری‌های سازمان یافته اتباع غیر مجاز که به ما گزارش شود برخورد شدیدتری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا