کسبه شهرستان دماوند در امنیت نقش بسزایی دارند/ کشف جرائم و شناسایی مجرمين از طریق دوربین‌های نظارتی اصناف شهرستان دماوند/ دستگیری و متلاشی شدن باند سارقان مامورنمای بین استانی در شهرستان دماوند

فرمانده انتظامی شهرستان‌ دماوند با بیان اينکه کسبه شهرستان دماوند در امنیت نقش بسزایی دارند، گفت: باند سارقان مامورنمای بین استانی در شهرستان دماوند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند سرهنگ حسین فاضلی در نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف و نیروی انتظامی به‌مناسبت هفته فراجا اظهار داشت: خوشبختانه امنیت شهرستان دماوند خوب و مثال‌زدنی است که حاصل زحمات مردم ولایتمدار این شهرستان می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت عموم شهروندان و کسبه محترم شهرستان دماوند در امنیت نقش بسزایی دارند، گفت: در بحث پیشگیری از سرقت با کمک دوربین‌های شهری و اصناف توانستیم، بسیاری از جرائم را کشف کنیم و سارقین یا مجرمین را به راحتی شناسایی کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: در این رابطه کسبه محترم نهایت تعامل و همکاری را داشتند و اقدام به نصب دوربین‌های نظارتی اماکن کردند.

فاضلی بیان کرد: بسیاری از افراد غریبه سارق و مجرم بلافاصله توسط دوربین‌های کسبه شناسایی می‌شوند که در بحث جرائم مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا امنیت و اماکن گزارش می‌دهند.

*دستگیری و متلاشی شدن باند سارقان مامورنمای بین استانی در شهرستان دماوند/ ۵ نفر سارق و یک مال‌خر گوشی تلفن همراه دستگیر شدند

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد کمترین جرائم خشن در سطح شهرستان دماوند هستيم؛ جرائم دیگر شاید مربوط به صنوف نباشد به طور مثال اخیرا تعدادی سارق را دستگیر کردیم که تحت عنوان مامور پلیس سرقت به عنف داشتند یا اخاذی می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: این افراد به محض تاریکی هوا اقدام به بازرسی برخی از افراد در انتظار سوار شدن خودرو بودند، کرده و خودشان را به‌عنوان مامور پلیس معرفی می‌کردند.

فاضلی گفت: این سارقان به عنف افراد را سوار خودرو کرده و وجه نقد، گوشی تلفن همراه را سرقت و حتی وادار به واریز وجه در جلوی دستگاه عابر بانک خالی کردن حساب‌های بانکی افراد می‌کردند.

وی عنوان کرد: با عملکرد خوب پلیس آگاهی و امنیت و کلانتری مهرآباد این افراد سارق که با دو دستگاه خودرو و پلاک تقلبی سرقت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند عنوان کرد: این باند سارقان مامورنما مختص شهرستان دماوند نبود و از گرمسار، پاکدشت، شریف آباد، حکیمیه، تهرانپارس، خاوران، پردیس، دماوند و فیرزکوه را شامل می‌شد.

فاضلی عنوان کرد: سارقان ساکن منطقه مهرآباد بودند که طی عملیات غافلگیرانه رصد و بازرسی منزل انجام شد، متخلفان با اموال مسروقه داخل منزل کشف و دستگیر شدند.

وی گفت: همچنین در ادامه این عمليات دستگیری یک مال‌خر در شهرهای همجوار شهرستان دماوند شناسایی و ۵۰ دستگاه گوشی تلفن موبایل از متهم کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان دماوند این‌گونه کسبه‌ای که اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کنند را نداریم؛ این موبایل فروش و مال‌خر اموال مسروقه، قطعات گوشی تلفن همراه را تعويض می‌کرد که با تلاش ماموران پلیس دستگیر شد.

فاضلی عنوان کرد: در مجموع در این عمليات پلیسی، پنج نفر مرد و یک نفر زن دستگیر و راهی زندان شدند.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا