کسبه شهرستان دماوند از افزایش مالیات غیر متعارف گله دارند/ عده‌ای دانه درشت از مالیات فرار می‌کنند/ از بسیج اصناف تقاضا داریم در بازرسی‌ها به کمک ادارات مسئول بشتابند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه کسبه شهرستان دماوند از افزایش مالیات غیر متعارف گله دارند، گفت: عده‌ای دانه درشت از مالیات فرار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: برای امیدآفرینی در جامعه، به تأمین امنیت در همه زمینه ها و کارآمدتر کردن نظام احتیاج داریم.

وی افزود: در زمینه تأمین امنیت، نظام مقدس ما پیشرفت های بسیار خوبی داشته است که همه دشمنان ما هم به آن اعتراف دارند.

امام جمعه دماوند گفت: رونمایی از موشک فراصوت فتاح، جهانیان را دچار حیرت و دشمن صهیونیستی را بدحال و هراسان کرده است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که از نظر امنیتی از بازدارندگی و دفاع بالاتر رفته و به مرحله قدرت مناسب تهاجمی رسیده است.

وی تصریح کرد: فرزندان ایران توانسته اند علاوه بر تولید موشک های بالستیک، موشک های کروز و پهپادهای انتحاری که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند، موشکی بسازند که در هر ثانیه ۶ کیلومتر را طی می کند و توسط هیچ موشکی قابل رهگیری و انهدام نیست.

امام جمعه دماوند بیان کرد: پیام ساخت موشک هایپرسونیک برای سایر صنعتگران ایرانی این است که می‌توان علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در صنایع خودروسازی و امثال آن هم به پیشرفت‌های بزرگی رسید؛ فقط باید بخواهیم و عمل کنیم.

فتاح دماوندی گفت: دومین مصداق تامین امنیت در روزهای اخیر خبر تشکیل نیروی دریایی مشترک ایران، عربستان، امارات و عمان است.

وی گفت: امارات اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های امنیتی، دوماه پیش از ائتلاف دریایی خاورمیانه به رهبری آمریکا خارج شده است.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: عربستان، امارات و عمان فهمیده اند که بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود.

فتاح دماوندی گفت: بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس، راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است تا بیگانگان دیگر در این منطقه جایگاهی نداشته باشند.

وی گفت: در عرصه سیاسی با توافق ایران و عربستان راه برای ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی مصر هموار شده است و همه این موضوعات قدرت و اثر گذاری ما را در جهان افزایش داده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ۵۴ عضو گروه بین‌المللی آسیا اقیانوسیه به ایران برای عضویت در دو نهاد سازمان ملل رای مثبت داده اند.

فتاح دماوندی گفت: کشورهای عربی و آسیایی در ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر توافق کرده‌اند و حالا ما به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح از سوی کشورهای عضو انتخاب شده‌ایم.

وی گفت: همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی ما در سایه مقاومت و مشارکت مردم در عرصه های گوناگون سیاسی-اجتماعی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: مردم عزیز ایران در طول ۴۴ سال گذشته همواره با شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات‌ها، وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کرده‌اند.

فتاح دماوندی گفت: اما علی رغم پیشرفت بسیار خوب در عرصه‌های امنیتی و نظامی در عرصه اقتصادی ضعف‌های بزرگی داریم که باید درمان شود.

وی گفت: انتخاب شعارهای اقتصادی در ۱۵ سال اخیر توسط رهبر عزیز انقلاب، عمدتاً رنگ و بوی اقتصادی و لزوم بهبود وضعیت معیشتی مردم را داشته است.

امام جمعه دماوند گفت: رهبر معظم انقلاب از تورم و گرانی و عدم ثبات قیمت‌ها نگران و ناراحتند و بارها به مسئولین تذکر دادند.

فتاح دماوندی بیان کرد: رهبر بزرگوار ما از کیفیت خودرو گلایه کردند؛ آقا از گرانی لوازم خانگی اظهار نارضایتی کردند.

وی گفت: اینکه شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید قرار گرفت، دلیل بر وجود تورم و کافی نبودن تولیدات داخلی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد کار رهبری عزیز انقلاب، راهبری و رهبری و راهنمایی است؛ این مسئولین هستند که باید به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانند.

*از بسیج اصناف تقاضا داریم در بازرسی‌ها به کمک ادارات مسئول بشتابند/ از ظرفیت بسیج در پیشگیری از گرانفروشی استفاده شود

فتاح دماوندی گفت: ما در نماز جمعه بارها نسبت به کنترل قیمت‌ها و لزوم افزایش بازرسی‌ها و بازدارندگی جریمه‌ها تذکر دادیم و مطالبات مردم را بیان کرده ایم.

وی ادامه داد: عزیزان ما در اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره تعزیرات و بازرسی های گوناگون در تلاش هستند تا در مورد کنترل قیمت‌ها، وظیفه خود را انجام دهند که از آنها تشکر می‌کنیم.

امام جمعه دماوند گفت: از بسیج اصناف تقاضا داریم در بازرسی‌ها به کمک ادارات مسئول بشتابند؛ طرح شهید امانی باید ادامه داشته باشد و از ظرفیت بسیج در پیشگیری از گرانفروشی استفاده شود.

فتاح دماوندی گفت: البته کسبه محترم هم مشکلاتی دارند که باید به آن توجه شود؛ از جمله اجاره مغازه و مالیات زیاد که با درآمد آنها تناسب ندارد.

وی گفت: مالیات غیر متعارف، کسبه خرد را تحت فشار قرار داده و آنها را ناراضی کرده است و گله آنها بر حق است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: اینکه عده‌ای دانه درشت از مالیات فرار کنند و از خرده فروشان و کسبه ضعیف مالیات دو برابری گرفته شود انصاف نیست و ظلمی است که باید برطرف شود.

فتاح‌ دماوندی بیان کرد: مالیات اگر عادلانه و متناسب با درآمد باشد، مردم با رضایت آن را پرداخت می کنند، اما در برخی موارد این عدالت رعایت نمی‌شود.

وی گفت: کسبه محترم شهرستان دماوند از افزایش مالیات که بعضاً غیر متعارف زیاد شده است گله دارند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: از وزیر محترم اقتصاد تقاضا داریم به گلایه‌های کسبه دماوندی رسیدگی کند و صدای آنها را بشنود؛ برخی از فروشندگان توان پرداخت مالیات زیاد شده را ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا