همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب جشن همگانی در کتابخانه بعثت شهر آبسرد

نشست نقد و بررسی کتاب «جشن همگانی» نوشته مجید قیصری ظهر امروز همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به همراه نقد عزیز سهرابی در کتابخانه عمومی بعثت شهر آبسرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این نشست به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور جمعی از اهالی قلم، نویسندگان و اعضای کتابخانه‌ها صورت گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دماوند در حاشیه این نشست اظهار کرد: مجید قیصری در سال 1345 در تهران متولد شده است و از آثار او می‌توان به مجموعه‌های داستان «صلح»، «طعم باروت»، «نفر سوم از سمت چپ»، «سه دختر گل‌فروش»، رمان‌های «جنگی بود، جنگی نبود»، «ضیافت به صرف گلوله» «سه کاهن» «شماس شامی» «نگهبان تاریکی» اشاره کرد.

حسین محمدی افزود: از مهم‌ترین جوایز کسب شده توسط این نویسنده را می‌توان از جایزه ادبی «اوراسیا» که در شهریورماه سال 1397 در کشور روسیه برگزار شد، نام برد.

وی تصریح کرد: همچنین می‌توان از دیگر آثار او به «هشتمین دوره جایزه جلال» به خاطر مجموعه داستان نگهبان تاریکی، برگزیده دو دوره جایزه شهید «حبیب غنی پور» در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، برگزیده جایزه «مهرگان ادب» به خاطر باغ تلو در سال ۱۳۸۶، جایزه «قلم زرین» در سال ۸۵ و جایزه ادبی «اصفهان» به خاطر سه دختر گل‌فروش و برگزیده جایزه نویسندگان و منتقدان «مطبوعات»  برای رمان  گوساله سرگردان اشاره داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دماوند اضافه کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های ادبی قیصری علاوه بر تدریس داستان‌نویسی و نویسندگی، حضور و داوری در جشنواره‌های متعدد داستان کوتاه است؛ مجموعه داستان «جشن همگانی» جدیدترین مجموعه داستان قیصری بوده که شامل 16 داستان کوتاه با مضامین متنوع است.

قیصری مضامین متنوعی از جمله اساطیر، سوژه‌های دینی، باورهای بومی ایرانی و مسائل اجتماعی را دستمایه کار خود قرار داده است و در واقع در این مجموعه هر قصه جهان خاص خود را دارد.

سپس نویسنده با توجه به کارکترهای داستان‌هایش، داستان کوتاهش به نوعی طراحی شده که در آن به شیوه رمانس قصه پردازی نمی‌شود و نویسنده با علائم و نشانه‌ها می‌خواهد پیام پنهانی بدهد که بیشتر مخاطبان خاص تأثیر آنی آن را دریافت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا