کاهش 32 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان دماوند در سال 1402

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در خصوص کاهش 32 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در سال 1402 خبر داد.

محمد امین خدایاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: از فروردین‌ماه تا اسفندماه سال 1402 در مجموع 32 درصد کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری را شاهد بوده ایم.

وی افزود: با توجه به حمایت بی شاعبه و مکرر فرماندار محترم شهرستان از موضوع اشتغال و زمینه مساعد اشتغال به‌وجود آمده در سطح شهرستان دماوند خوشبختانه موفق شدیم سال 1402 برای دومین سال پیاپی بین 16 شهرستان در استان تهران رتبه برتر اشتغال‌زایی را به خود اختصاص دهیم و با میانگین عملکرد 114 درصدی نسبت به تعهد تکلیفی سال 402 و جدیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در موضوع اشتغال اکنون موقعیت مناسبی برای جوانان جویای کار فراهم آمده است به‌طوری که در برخی از کارگاه ها شاهد نیروی کار مهاجر و مسافر از شهرستان های اطراف را شاهد هستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند اعلام کرد: با بررسی عملکرد یکساله در حوزه بیمه بیکاری شهرستان شاهد کاهش 32 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در مقایسه فروردین‌ماه و اسفندماه 1402 هستیم که سیر نزولی داشته است بطوریکه از 267 نفر مقرری بگیر فروردین‌ماه 1402 به عدد 180 نفر در اسفند 1402 کاهش را شاهد بوده ایم که علی رغم هجمه‌های معاندین نشان از بهبود شرایط کسب و کار حداقل در شهرستان دماوند می‌باشد.

خدایاری گفت: همچنین با مقایسه عملکرد سال 1402 و 1401 نیز شاهد کاهش 17 درصدی مقرری بگیران سال 1402 نسبت به سال 1401 بوده‌ایم.

لازم به ذکر است مقرری بگیرانی که توانمندی اشتغال مجدد را داشتند جهت بازتوانمندی به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کردیم و پس از طی دوره های آموزشی رایگان این سازمان و دریافت گواهی از سوی فنی و حرفه ای مجدد به بازار اشتغال هدایت کردیم که در این خصوص هم شاهد افزایش 22 درصدی عملکرد این حوزه بوده ایم.خدایاری اعلام کرد جوانان جویای کار به واحد اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا