علت قطعی مکرر آب در برخی نقاط شهر دماوند تشریح شد؛

کاهش دبی چاه‌ها و افت شدید سطح آب منابع آبی شهر دماوند/ حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه جهت تامین نیاز آبی شهر دماوند/ تامین آب پایدار دماوند با انتقال آب از رودخانه دلیچای و سد لار در دست اقدام است

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران از کاهش دبی چاه‌ها و افت شدید سطح آب منابع آبی شهر دماوند خبر داد و گفت: حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه جهت تامین نیاز آبی شهر دماوند و تامین آب پایدار دماوند با انتقال آب از رودخانه دلیچای و سد لار در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رحمت‌اله محمدی در خصوص قطعی مکرر آب در برخی از نقاط شهر دماوند طی روزهای اخیر اظهار داشت: از جمله عوامل مهم کاهش نزولات جوی و خشکسالی اخیر که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و موجب کاهش دبی چاه‌ها و افت شدید سطح آب منابع آبی شهر دماوند شده است.

وی افزود: از آنجایی که چاه‌های این شرکت در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارد، بروز سیل در مرداد ماه جاری موجب ورود گل و لای به بستر رودخانه تارورد گردیده و گل و لای رسوب شده در این نقاط موجب انسداد سطح نفوذ پذیری چاه‌های تامین کننده آب و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید چاه‌های منطقه گردیده است.

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران گفت: بر این اساس شرکت آبفای شرق استان تهران جهت رفع مشکل در کوتاه مدت حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب به طول ۲۱ کیلومتر و انجام عملیات نشت یابی در برنامه گسترده تعدیل فشار به منظور مدیریت مصرف و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز آب و برخورد با مشترکین پر مصرف و بد مصرف را در دست اقدام دارد.

محمدی بیان کرد: ضمن آنکه در برنامه‌های بلند مدت نیز برای تامین آب پایدار روستاهای شهر دماوند، انتقال آب از رودخانه دلیچای و سد لار را در دست اقدام دارد.

وی گفت: لذا با توجه به برنامه‌های کوتاه مدت پیش‌بینی می‌شود با کاهش دمای هوا و همکاری مشترکین در راستای مدیریت مصرف آب، مشکلات اخیر در اسرع وقت مرتفع شده و رضایت شهروندان محترم فراهم گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا