کاشت ۲۵ هزار اصله نهال در ۱۰۰ هکتار حوزه آبخیز شهر آبعلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رویداد بزرگ نهالکاری با کاشت ۲۵ هزار اصله نهال جنگلی در سطح یکصد هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهر آبعلی از توابع شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  محمود حجتی با بیان اینکه این رویداد با شعار “نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز” همزمان با سراسر کشور در استان تهران نیز برگزار می شود، اظهار داشت: در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل کاری، مراتع و مقابله با بیابان زایی و با توجه به شرایط آب و هوایی و لزوم استفاده حداکثری از نزولات آسمانی این رویداد انجام می شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ملی بسیج همگانی و با بهره گیری از پتانسیل های دستگاه های اجرائی و با همکاری و مشارکت تشکل ها و اقشار مختلف مردم این اقدام صورت می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند ۲۵هزار اصله نهال جنگلی در سطح ۱۰۰هکتار، کاشته خواهد شد، تصریح کرد: این طرح که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام است و هم اکنون حدود ۲۳ هزار چاله جهت کاشت آماده و ۱۸ هزار نهال کاشته شده است که درصد بیشتری از این طرح انجام شده و با مساعد بودن آب و هوای منطقه به زودی به اتمام می رسد.

حجتی با اشاره به طرح آبخیزداری و اجرای سیل بند در شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون نیز افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۳ حوزه تارود، آبعلی و دلیچایی جهت اجرای طرح های آبخیزداری، سیل بندهای جدید هزینه شده است که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا