شهردار آبسرد:

چارت اداری ارتقای رتبه شهرداری آبسرد از ۴ به ۶ هنوز ابلاغ نشده است/ بروکراسی شدید بین دستگاه‌ها موجب کندی کار در شهرداری‌ها می‌شود

شهردار آبسرد با بیان اینکه چارت اداری ارتقای رتبه شهرداری آبسرد از ۴ به ۶ هنوز ابلاغ نشده است، گفت: بروکراسی شدید بین دستگاه‌ها موجب کندی کار در شهرداری‌ها می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سید محمد رفیعی طباطبایی در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دماوند اظهار داشت:  بروکراسی شدید بین دستگاه‌ها موجب کندی کار در شهرداریها می‌شود، به طور مثال برای انجام امور عام المنفعه همچون احداث آرامستان باید سال‌ها مکاتبه و پیگیری صورت گیرد این در حالی است که قانون اجازه این کار را داده است.

وی افزود: شهر آبسرد سه آرامستان در حوزه سکونتگاهی دارد، نیاز است که رئیس سازمان شهرداری‌ها این مشکلات را پیگیری و موانع را از سر راه شهرداری‌ها رفع کند.

شهردار آبسرد گفت: در سال 95 یک دستگاه لودر از سوی سازمان شهرداری‌ها به آبسرد اختصاص داده شد و به مردم خدمات رسانی می‌کرد اما امروز این خدمت تعطیل شده است.

رفیعی طباطبایی ادامه داد: شهرداری‌ها در پله اول خدمت به مردم در مقایسه با سایر نهادهای خدمت گذار هستند و به مساعدت بیشتر نیاز دارند.

وی تصریح کرد: احداث سوله مدیریت بحران را شهرداری بر عهده گرفته و در دستور کار قرار داده است اما هیچگونه حمایتی از شهرداری آبسرد نشد و تنها در ابتدای امر 50 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی تخصیص داده شد.

شهردار آبسرد بیان کرد: در شهرستان بجز سوله مدیریت بحران که متعلق به هلال احمر است هیچ سوله دیگری وجود ندارد و شهرداری به علت فقدان آن، وارد عمل شد اما کمبود منابع بر سرراهمان قرار دارد.

رفیعی طباطبایی گفت: در خصوص اقدام مشترک در طرح بازآفرینی جلسات متعددی برگزار شد و در کارگروه مربوطه به نتایجی همچون 9 مصوبه برای شهر آبسرد رسیدیم، اما حتی یک ریال نیز تخصیص پیدا نکرد و نیاز است این مهم بررسی شود.

وی عنوان کرد: این اتفاق آسیب جدی به اهداف دولت در توسعه بازآفرینی وارد کرد اما به اندازه بضاعت خود اقداماتی همچون توسعه شبکه روشنایی معابر را انجام دادیم، تعریض‌ها، تخریب بافت‌های فرسوده،‌اعطای مجوز با کمک شورای شهر و… برخی دیگر از اقدامات هستند.

شهردار آبسرد در خصوص عدم تخصیص اعتبارات از محل قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم افزود: آخرین باری که 350 میلیون تومان اعتبار از این محل دریافت کردیم مربوط به سال 95 برای تعریض راه آبسرد به کیلان بود که در نهایت برای بلوار آیت الله خامنه ای هزینه شد و بعد از آن هیچ پشتیبانی نداشتیم.

رفیعی طباطبایی ادامه داد: بدون مصوبه شورای اداری استان نمی‌توانیم نیرو در شهرداری استخدام کنیم اما فضاهای خدمات رسانی مرتبا در حال افزایش است و با نیروهای موجود توانایی خدماتدهی نداریم و راههای جذب نیرو نیز بسته است. ضرورت دارد نسبت به این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: دو سال می‌شود که ارتقای رتبه شهرداری آبسرد از 4 به 6 صورت گرفته است و پیگیری شده است اما چارت اداری هنوز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا