پیگیری مشکلات مسجد جامع تاریخی شهر کیلان

رئیس شورای شهر کیلان با اشاره به اینکه این شهر به عنوان منطقه گردشگری مصوب شده است گفت: با توجه به ویژگی‌ها، قدمت و علاقه‌ خاصی که مردم به مسجد تاریخی کیلان دارند، باید امورات مربوط به آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، نشست بررسی مشکلات مسجد جامع تاریخی شهر کیلان با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند، امام جماعت و هیاُت امنای مسجد جامع تاریخی و رئیس شورای اسلامی شهر کیلان برگزار شد.

مرمت و تعویض شیروانی مسجد جامع با توجه به مشکلاتی که دارد به عنوان موضوع اصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به مشکلات اساسی شیروانی، مقرر شد که نسبت به مرمت موقت آن اقدام گردد تا پس از اتمام فصل بارندگی با کمک اداره میراث فرهنگی و خیرین محترم به طور کامل تعویض گردد.

با توجه به اینکه مسجد جامع کیلان جزو آثار تاریخی محسوب می‌شود، مقرر شد تا فرآیند قانونی و اداری صدور مجوز بازسازی و مرمت از سوی اداره میراث فرهنگی صورت پذیرد.

افضلی، رئیس اداره میراث فرهنگی دماوند با اشاره به ظرفیت‌های متعدد تاریخی و فرهنگی شهر کیلان گفت: کیلان منطقه‌ ویژه گردشگری به حساب می‌آید و تمام شهر کیلان اثر تاریخی و گردشگری است که بدین صورت باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.

آقاجان‌احمدی، رئیس شورای شهر کیلان نیز ضمن قدردانی از امام جماعت و هیاُت امنای محترم بابت پیگیری‌ها و برگزاری جلسه مذکور با اشاره به اینکه موضوع مهم معرفی کیلان به عنوان منطقه گردشگری مصوب شده است بیان کرد: با توجه به ویژگی‌ها، قدمت و علاقه‌ خاصی که مردم به این مسجد تاریخی و مکان معنوی دارند، باید امورات مربوط به آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ مسجد جامع کیلان مربوط به دوره ایلخانی بوده و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا