نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی:

پیمانکار پروژه تعریض محور آبسرد – کیلان – ایوانکی جهت اجرای عملیات شانه خالی کرد/ در اواخر دهه فجر شروع عملیات محور پرخطر آبسرد – کیلان – ایوانکی کلنگ‌زنی می‌شود/ سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کمربندی گیلاوند در نظر گرفته است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکار پروژه تعریض محور آبسرد – کیلان – ایوانکی جهت اجرای عملیات شانه خالی کرد، گفت: در اواخر دهه فجر شروع عملیات محور پرخطر آبسرد – کیلان – ایوانکی کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیداحمد رسولی‌نژاد در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند با حضور رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان تهران اظهار داشت: پروژه‌های احداث تاسیسات فاضلاب شهرهای دماوند و فیروزکوه امسال برای اولین بار ردیف ملی گرفته است.

وی افزود: در خردادماه در سازمان برنامه و بودجه ماده 23 تصویب شد و ردیف بودجه در نظر گرفته شد که البته برای هر کدام از این شهرستان‌ها 20 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است.

*برآورد 810 میلیارد تومان اعتبار برای احداث تاسیسات فاضلاب شهرهای دماوند و فیروزکوه

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه 510 میلیارد تومان برای دماوند و حدود 300 میلیارد تومان برای فیروزکوه برآورد کرده است، اما برای شروع کار 20 میلیارد تومان تخصیص داده است.

رسولی‌نژاد ادامه داد: هرچند این اعتبار چندان قابل توجه نیست اما عمده بودجه مربوط به بحث ماده 56 است که به زودی نشستی در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در احداث تاسیسات فاضلاب در شهرها که در بودجه امسال به تصویب رسیده است بهترین حالت را دماوند و فیروزکوه دارد زیرا برای این دو شهرستان 50 درصد از منابع دولتی و 50 درصد از سایر منابع دیده شده است اما در شهرهای دیگر کشور 80 درصد سایر منابع و 20 درصد منابع دولتی را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر بودجه ماده 56 اعتبار شرکت آب و فاضلاب را نیز داریم زیرا ردیف ملی است و میتوانیم از محل درآمد شرکت آبفای کشور نیز استفاده کنیم، هرچند رقم 20 میلیارد زیاد نیست اما امید است در سال آینده از سایر منابع نیز بهره‌مند شویم.

*سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کمربندی گیلاوند در نظر گرفته است

رسولی‌نژاد بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه یک اعتبار دولتی برای کمربندی گیلاوند در نظر گرفته است البته اعتبارات دولتی رقم قابل توجهی ندارد اما تهاتر نفت برای ما مهم است که مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند و قرارگاه خاتم نیز آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی گفت: متاسفانه وزارت راه مدتی بلاتکلیف بود و هنوز بعد از چندماه شورای ترافیک نظر خود را درباره کمربندی گیلاوند نداده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای محور آبسرد – کیلان ایوانکی در سال گذشته 23.5 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد اما متاسفانه پیمانکاری که در مناقصه برنده شد شانه خالی کرد، با این حال امید است در اواخر دهه فجر شروع عملیات این محور پرخطر کلنگ زنی شود.

رسولی‌نژاد بیان کرد: ضرورت دارد شهرداران و بخشداران با اداره پست درباره کدهای پستی 10 رقمی همکاری کنند تا به انجام برسد زیرا در بخشهای مختلف مانند توزیع کپسول‌های گاز دچار مشکل می‌شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا