پیشنهاد تبدیل کنارگذر‌ گیلاوند و رودهن به آزادراه/ اتصال کنارگذر شمالی پردیس به امامزاده هاشم دماوند آماده‌ واگذاری به سرمایه‌گذار است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه کنارگذر گیلاوند و ادامه کنارگذر رودهن واقع در شهرستان دماوند هم برای تبدیل به آزادراه پیشنهاد شده است، گفت: اتصال کنارگذر شمالی پردیس به امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند به صورت آزادراه هم آماده‌ واگذاری به سرمایه‌گذار می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، خیرالله خادمی با بیان این که برخی از بزرگراه‌ها ظرفیت تبدیل به آزادراه را دارند، گفت: از بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزادراه در سراسر کشور، فهرستی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان این که 21 پروژه بزرگراهی که قابل تبدیل به آزادراه هستند، فهرست شده‌اند، ادامه داد: از این فهرست سه پروژه در اولویت قرار گرفت و فراخوان جذب سرمایه گذار برای این پروژه‌ها اعلام شده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به سه پروژه در اولویت برای تبدیل به آزادراه گفت: بزرگراه سلفچگان به اصفهان، اردکان به تفت و سیرجان به اسکله شهید رجایی در اولویت قرار گرفته است.

خادمی با بیان این که سایر پروژه‌های ذکر شده در فهرست هم در حال ارزیابی هستند، ادامه داد: بزرگراه سیرجان–بندرعباس-انار به طول 450 کیلومتر، محور ساوه به بویین زهرا، کنارگذر بابل در فهرست تبدیل به آزادراه قرار دارد.

وی با بیان این که برای تبدیل کنارگذر بندرعباس (شهید رجایی) – سیرجان به آزادراه تفاهم نامه‌ای با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است، گفت: این آزادراه به سمت انار ادامه پیدا می‌کند و به شبکه بزرگراهی که به سمت نطنز است وصل می‌شود.

معاون شرکت ساخت با بیان اینکه کنارگذر گیلاوند و ادامه کنارگذر رودهن هم برای تبدیل به آزادراه پیشنهاد شده است، ادامه داد: کنارگذر شمالی پردیس هم به صورت آزادراه به امام زاده هاشم (ع) شهرستان دماوند متصل می‌شود و این محور هم آماده‌ واگذاری به سرمایه‌گذار است.

خادمی تاکید کرد: ادامه تبدیل پروژه‌های بزرگراهی به آزادراهی نیاز به ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و باید دید بازخورد و میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه‌ها چقدر خواهد بود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا