پیشنهاد اختصاص زمین در شهر کیلان با هدف اجرای جهش مسکن ملی/ 180 واحد مسکونی جهش مسکن ملی شهرستان دماوند آماده تحویل است/ تخصیص زمین مجاورت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن/ تخصیص اعتبارات جهت بازآفرینی شهری و نوسازي بافت‌های فرسوده در شهرهای شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از پیشنهاد اختصاص زمین در شهر کیلان با هدف اجرای جهش مسکن ملی خبر داد و گفت: 180 واحد مسکونی جهش مسکن ملی شهرستان دماوند آماده تحویل است.

 رضا طاهرخانی در حاشیه نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: امروز دو جلسه جهش مسکن ملی و بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده شهرهای شهرستان دماوند برگزار شد که تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: درخصوص مسکن مهر موضوعاتی که 15 سال بر زمین مانده بود همچون آسفالت کوچه‌ها و معابر سایت طی جلسه استانی که برگزار و مصوبات آن نیز به تصویب رسید، مقرر شد در سال آینده با همکاری سازمان زمین و مسکن راه و شهرسازی استان، معضلات آسفالت معابر سایت‌های مسکونی مهک دماوند، مهرآباد رودهن و مسکن مهر آبسرد مرتفع شود که با تحقق این مصوبه استانی، مردم ساکن در این مناطق طعم شیرین خدمات را لمس خواهند کرد.

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع جهش مسکن ملی اشاره کرد و گفت: 180 واحد جهش مسکن ملی شهرستان آماده تحویل است که تنها دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، مخابرات، آب و برق آن نیازمند هماهنگی و پیگیری می‌باشد؛ البته گاز و مخابرات کار را به اتمام رسانده و برق و آب نیز مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه خدمات را به اتمام رسانند تا 180 واحد در خرداد ماه تحویل متقاضیان شود.

طاهرخانی ادامه داد: در برخی از شهرها نیز زمین‌هایی برای جهش مسکن ملی پیش‌بینی شده است که پیشنهاد شد در شهر کیلان و مجدد برای قسمتی از شهر دماوند انجام شود که در این جلسه مقرر شد کار کارشناسی و طراحی آن انجام شود.

این مقام مسئول به یکی از مطالبات برزمین مانده مسکن مهر مهرآباد رودهن اشاره کرد و افزود: از جمله مشکلات بر زمین مانده چند ساله این سایت مسکونی، راه دسترسی مسکن مهر بود که مردم سالکن در این منطقه با مشکل مواجه هستند که امروز با هماهنگی انجام شد، مقرر شد شهرداری رودهن در بودجه سال آینده پیش بینی کند و زمین را هم راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار دهد تا بعد از مدت‌ها راه دسترسی مهر آباد نیز مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: همچنین مشکلات برزمین مانده مسکن‌های مهر بر زمین مانده بود، بحث خدمات بود که مقرر شد زمین از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری‌ها تحمیل شود و خدمات اولیه مردم شریف مسکن مهر همچون بازارچه، نانوایی و ایجاد آتش‌نشانی در دو مسکن مهر انجام شود.

وی به موضوع اسکان منزل‌ها و یا جهش مسکن ملی در مناطق صنعتی پرداخت و افزود: این مهم از جمله مصوبات شهرستانی بوده که طرح شد و پیشنهاد داده شد برای استان که در صورت گرفتن موافقت استان، بتوانیم در مجاورت شهرک‌های صنعتی بحث اسکان کارگران عزیز را داشته باشیم که هم موضوع تردد آنان مرتفع می‌شود و هم فضای مناسب برای خود و خانواده‌های آنان فراهم شود.

این مقام مسئول به موضوع بازآفرینی شهری و بافت فرسوده سطح شهر اشاره کرد و گفت: این مهم جزو سیاست های دولت است و اعتبارات خوبی نیز در این راستا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این مهم با شهرداران محترم و راه و شهرسازی استان انجام شد تا در پنج شهر شهرستان که جزو بافت فرسوده منطقه است، اجرایی شود که در این راستا مشاور گرفته و طراحی‌ها آماده شود که این مهم در سال آینده در مناطق بافت‌های فرسوده شهری آغاز می‌کنیم تا شهروندان بتوانند از تصمیمات خوبی که در دولت گرفته است چه در بحث تعرفه عوارض که قرار است داده شود و هم در بحث تخصیص وام به متقاضایان که با سود کم اختصاص می‌یابد، انجام شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در سطح شهرستان یک کاری که آغاز کردیم برای همه دستگاه‌ها مشخص کردیم در یک بازه زمانی مشخص کردیم و نسبت به فرصتی که دستگاه‌ها دارند گزارش‌ها را می‌گیریم تا در این بازده زمانی همه تعهدات را مردم به عینه لمس کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا