پل فردوسی دَلیچای شهرستان دماوند در صورت عدم تخصص بودجه مرمت و بازسازی تخریب می‌شود

پل فردوسی دَلیچای شهرستان دماوند در صورت عدم تخصص بودجه مرمت و بازسازی تخریب خواهد شد.

شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: پل فردوسی دَلیچای در دوره پهلوی ساخته و در سال ۸۲ ثبت شده است، اما متاسفانه تعرضات افراد رادر اطراف پل شاهد هستیم که ازطریق مراجع قضایی پیگیر هستیم تا رفع تصرف و آزادسازی حریم پل صورت گیرد.

وی افزود: دادستان محترم شهرستان دماوند از این مکان بازدید داشته است وانشاالله هرچه زودترازادسازی انجام شود، همچنین یک انبار نمک نیز در این نقطه وجود داشت که هم اکنون جابجا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با اشاره به اینکه با آزادسازی حریم اطراف پل مرمت آن نیز انجام خواهد شد، گفت: بودجه‌ای برای پل فردوسی دَلیچای در نظر گرفته‌ایم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست کرده‌ایم هرچه زودتر این بودجه اختصاص یابد، اما تاکنون بودجه‌ای تخصیص پیدا نکرده است.

شریفی ادامه داد: امیدواریم طی یک یا دو ماه آخر سال تخصیص بودجه انجام شود در غیر اینصورت در بودجه سال بعد حتما تامین اعتبار می‌شود.

وی تصریح کرد: این پل از اولویت‌های استان تهران بود هرچند این پل وضعیت ظاهری بدی ندارد اما اگر به حال خودش رها شود ممکن است وضعیت بدی پیدا کند لذا اولویت ما ساماندهی هرچه زودتر پل است زیرا این پل مسیر دسترسی به چند روستا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند اضافه کرد: اعتباری که برای ساماندهی و مرمت کلی پل در نظر گرفته بودیم 500 میلیون تومان بود که مقرر شد از بودجه بند 3 تعلق بگیرد اما هنوز تخصیص نیافته است البته تخصیص‌ها همیشه در ماه‌های پایانی سال انجام می‌شوند.

شریفی گفت: بودجه‌های مرمتی هنوز به اداره کل استان نیز تخصیص داده نشده است و اگر تا پایان سال تخصیص پیدا نکند قطعا سال آینده محقق می‌شود این پل جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اینکه طول پل 50 متر است که نیاز به ساماندهی دارد، بیان کرد: پل برای ساکنانی که حریم رودخانه را زیرپا گذاشته‌اند خطراتی نیز به همراه خواهد داشت، اگر بارندگی شدید صورت گیرد پل نیز تحت فشار بیشتر قرار می‌گیرد و دچار آسیب و حادثه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند تصریح کرد: با همیاری و همکاری مالکان می‌توان بخشی از فضا را آزاد کرد تا به پل صدمه وارد نشود و مرمت پل انجام شود تا 20 سال آینده به مشکلی برنخواهیم خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا