پلمپ یا تعطیلی دائمی؟!/ یک واحد عطاري در رودهن به علت عرضه داروهای مخدر پلمپ شد

یک واحد عطاري در رودهن به علت عرضه داروهای مخدر پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، طی بازدید نماينده فرماندار دماوند، نیروی انتظامی و اتاق اصناف، ناظرین شبکه بهداشت یک واحد عطاری در شهر رودهن به علت عرضه داروهای مخدر، غیرمجاز، قاچاق و دخالت در امر پزشکی پلمپ شد.

در طي اين بازديد مقادير قابل توجهي داروهاي مخدر، قاچاق و غير‌مجاز (داروهاي درمان و…) از این عطاري فاقد مجوز كسب،كشف و ضبط گرديد.

معاون غذا و داروی شبکه بهداشت دماوند اظهار داشت: به علت خطرات سنگینی که اینگونه اقدامات برای سلامت جوانان، بیماران و مردم خواهد داشت، تعطیلی دائمی این عطاری‌ها، کمترین برخورد با آنها خواهد بود.

وی افزود: با کار اطلاعاتی که از قبل صورت گرفته، وسیله نقلیه این واحد عطاری نیز با حضور و دخالت نیروی انتظامی، شناسایی و توقیف شد و داروهای مخدر موجود در آن نیز ضبط شد. ضمن پلمپ این واحد صنفی، پرونده تخلف و جرائم این واحد صنفی جهت رسیدگی و صدور احکام بازدارنده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

دکتر توکلی معاون غذا و دارو شبکه بهداشت دماوند به مردم شريف توصيه کردند، داروهاي مورد نياز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاره از پزشك و يا دكتر داروساز تهيه نمايند و تاكيد مي‌شود از خريد هر گونه اقلام دارويي از عطاري‌ها جداً خودداري گردد.

وی تاکید کرد: فروش دارو و مکمل‌ها صرفا در داروخانه‌ها قابل عرضه و فروش هست و عطاری‌ها مجاز به فروش هیچ نوع دارو (حتی داروهای مجاز) نیستند. عطاری‌ها مجازند که گیاه، اجزا و مشتقات گیاه را به فروش برسانند. ضمن اینکه دخالت در امور درمان بیماران نیز منوط به داشتن تخصص می‌باشد.

روابط عمومی شبکه بهداشت دماوند از مردم محترم تقاضا می‌نماید گزارشات تخلفات تهديد كننده سلامت را در سامانه ١٩٠ ثبت نمايند تا ناظرین بهداشت به سرعت جهت رفع مشكل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا