پاکسازی روستای مغانک دماوند از زباله‌های رها شده در طبیعت

روستای مغانک دماوند از زباله‌های رها شده در طبیعت پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نقی میرزا کریمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: امروز با مشارکت اهالی و دهیاری روستای مغانک، بخشداری و شورای بخش مرکزی، بسیج حوزه جابان، اداره منابع طبیعی شهرستان پاکسازی محدوده روستای مغانک و محیط اطراف آن برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در راستای مصوبات کمیته مدیریت پسماند فرمانداری شهرستان دماوند پاکسازی در روستاهای شهرستان با همکاری مردم و دهیاری ها صورت می پذیرد و زباله های جمع آوری شده توسط دهیاری به مرکز دفن مجاز زباله گندک منتقل می گردد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: همچنین در روستاهایی مانند مغانک بدلیل مسافت دور از گندک و نداشتن ماشین آلات مناسب، محلی به عنوان محل دپوی موقت زباله از طریق بخشداری، اداره حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی بعد از طی مراحل قانونی تعیین و بصورت تحویل موقت در اختیار دهیاری قرار می گیرد.

میرزا کریمی در خاتمه یادآور شد هدف از برگزاری این نوع برنامه های پاکسازی علاوه بر پاکسازی مناطق آلوده، آموزش و فرهنگسازی، حساس نمودن اهالی نسبت به مسائل و موضوعات زیست محیطی و همکاری و مشارکت مردم در اینخصوص می باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم گردشگران و ساکنان غیر بومی که به روستاهای شهرستان مراجعه می کنند هم رعایت ملاحضات زیست محیطی را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا