رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند:

وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا سیر نزولی پیدا کرده است/ در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند/ برای اولین بار پس از گذشت ۲ سال تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان سوم شعبان دماوند خالی از بیمار کرونایی شد

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا سیر نزولی پیدا کرده است.

مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهارداشت: وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا و شرایط موجود رو به نزول بوده و تعداد بیماران روز به روز کمتر شده است.

وی افزود: از 29 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین تعداد بیماران بستری مرتبا کاهش یافته است و در حال حاضر تنها 9 بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: برای اولین بار بعد از بیش از 2 سال، چند روز است که آی‌سی‌یو بیمارستان خالی از بیمار می‌باشد و هیچ بیماری در این بخش نداریم؛ تعداد بیماران سرپایی نیز علیرغم مهمان‌پذیر بودن شهرستان دماوند نزدیک به 3000 نفر بود اما بستری چندانی نداشتیم و عمدتا حال عمومی مراجعه کنندگان خوب بوده است.

مسلمی‌فرد ادامه داد: تعداد مبتلایان کرونا علیرغم داشتن علائم تست‌های کرونا رو به کاهش بود، تعداد واکسن‌های تزریق شده در این شهرستان نیز بسیار قابل قبول است.

وی تصریح کرد: تا کنون در بیمارستان هر روز واکسن تزریق می‌شد اما دیگر استقبالی از واکسن نشد و در این مدت تنها 20 واکسن به شهروندان تزریق شده است، این بدان مفهوم است که اکثر مردم واکسن‌های خود را دریافت کرده‌اند و وضعیت ابتلا زیاد نیست و مبتلایان بدحال نیز نداریم لذا در تعطیلات نوروز امسال کار بیمارستان سبک بوده است و شرایط سختی نداشتیم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: در این مدت فوتی ناشی از کرونا نداشتیم اما فوتی‌های دیگری ناشی از گاز گرفتگی و بیماری و… داشته‌ایم و همه فوتی‌های بیمارستان از 29 اسفند تا امروز 7 مورد بوده که به علت بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و… بوده است.

مسلمی‌فرد بیان کرد: سال 1401 به لحاظ روند بیماری تا کنون شرایط سختی را نداشتیم و امکانات بیمارستان و وضعیت خدمت‌رسانی نیز به علت نبود فشارهای کرونایی بسیار خوب بوده است.

وی افزود: با وضعیت موجود امید است مردم کماکان شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و توصیه‌های لازم را به فرزندان مدرسه‌ای خود تاکید کنند، والدین به فرزندان بیاموزند که در مدرسه ماسک خود را با دیگر دانش‌آموزان عوض نکنند و در طول مدتی که در کنار هم هستند از ماسک استفاده کنند و ‌از یکدیگر خوراکی نگیرند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند عنوان کرد: مهمانی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تجمع ایجاد نشود و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود، اگر این موارد رعایت شوند شرایط کرونایی سخت نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اخبار رسیده مهمانی‌ها و مراسماتی را شاهد بوده‌ایم که اخبار خوبی نیستند زیرا در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی شده اما امید است با توجه به تزریق واکسن‌ها شاهد موج جدید نباشیم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: شرایط کرونایی به گونه‌ای است که مردم می‌توانند امسال به راحتی به کسب و کارهای خود مشغول باشند، امید است در ایام ماه مبارک رمضان نیز در مراسمات مذهبی پروتکل‌ها حتما رعایت شوند به ویژه در شب‌های قدر این مهم مورد توجه باشد.

مسلمی‌فرد بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مجددا یک سویه ترکیبی از کرونا پیدا شده که البته هنوز به کشور ما وارد نشده است، اما این سویه ترکیبی نیز چندان خطرناک نیست و باید در همان مراحل اول درمان شوند تا بیماری حاد نشود.

وی گفت: به نظر می‌رسد وضعیت کرونا در کشور از نظر بیماری‌زایی وشیوع ضعیف شده و امید است با رعایت نکات بهداشتی شاهد شرایط ایده آل باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا