رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی می‌شود/ مراتع شهرستان دماوند نیاز علوفه‌ای حدود ۸۰ هزار واحد دامی را تامین می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی خواهد شد، گفت: تمدید پروانه چرای دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان انجام می‌شود.

جمشید جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند با دارا بودن مساحتی معادل یکصد و ۵۷ هزار هکتار اراضی ملی، گیاهان و پوشش‌های مرتعی سالیانه تامین کننده نیاز علوفه‌ای حدود ۸۰ هزار واحد دامی در مراتع روستایی و عمومی می‌باشد.

وی افزود: از آنجایی که ممکن است برخی از دامداران خارج از موضوع مندرج در پروانه مبادرت به چرای دام نموده و یا علیرغم نداشتن دام اقدام به اجاره پروانه مرتعداری نمایند، بدون شک حضور دام‌های غیر مجاز که با از بین رفتن گیاهان مرتعی همراه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: علاوه بر خطر بروز سیلاب، تهدید جدی برای حفاظت منابع خاک نیز محسوب می‌گردد.

*تمدید پروانه چرای دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان انجام می‌شود

جویباری عنوان کرد: بدیهی است عدم مدیریت صحیح در کنترل و چرای دام از عوامل بازدارنده در بهبود وضعیت مراتع می‌باشد.

وی تصریح کرد: به همین منظور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با هدف ساماندهی دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان دولت و ارسال پیامک اقدام به اطلاع رسانی به مرتعداران درخصوص تمدید پروانه چرا نموده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا