ورود مدعی العموم به معضلات زیست محیطی شهرستان دماوند همزمان با هفته محیط زیست/ شناسایی واحدهای مسکونی و تجاری متخلف آلاینده محیط زیست و رهاسازي فاضلاب در دماوند

با ورود مدعی العموم به معضلات زیست محیطی شهرستان دماوند همزمان با هفته محیط زیست، شناسایی واحدهای مسکونی و تجاری متخلف آلاینده محیط زیست و رهاسازي فاضلاب در شهرستان دماوند در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود، جلسه شورای حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دماوند همزمان با هفته محیط زیست به ریاست مرتضی طهماسبی دادستان دماوند با حضور نقی میرزاکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، خیر خواه رئیس شبکه بهداشت شهرستان، کرداری شهردار دماوند، هادی زاده رئیس آب و فاضلاب شهرستان و مهندس طاووسیان نماینده فعالان محیط زیست شهرستان دماوند و جمعی از فعالان محیط زیستی شهرستان و اسماعیل میرزاکریمی نماینده حقوقی اداره‌ محیط زیست دماوند تشکیل گردید.

طهماسبی دادستان دماوند در این جلسه ضمن تبریک هفته محیط زیست به ریاست محترم و پرسنل خدوم اداره محیط زیست شهرستان دماوند از زحمات و تلاش‌های ایشان قدردانی نمودند.

در ادامه نشست نسبت به بررسی و کارشناسی معضلات زیست محیطی شهرستان پرداخته شد و مصوباتی در این خصوص تصویب و مقرر گردید.

*شناسایی واحدهای مسکونی و تجاری متخلف آلاینده محیط زیست و رهاسازي فاضلاب در دماوند/ تخلیه فاضلاب خودروهای فاضلاب‌کش در مرکز دفن پسماند گندگ است

انجمن محیط زیست شهرستان دماوند در خصوص شناسایی واحدهای مسکونی و تجاری و عوامل آلاینده محیط زیست و رهاسازي فاضلاب به خارج از واحدهای مذکور با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همکاری نمایند.

متعاقب شناسایی واحدهای آلاینده پس از صدور اخطار، رفع آلایندگی از سوی ادارات بهداشت ،شهرداری و آب و فاضلاب صورت پذیرد و در صورت عدم توجه، عاملین این اقدام توسط اداره بهداشت به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضایی معرفی گردند.

خودروهای فاضلاب کش توسط ادارات بهداشت، محیط زیست، آب و فاضلاب،شهرداری و انجمن محیط زیست رصد و در صورت نیاز اخطار لازم به متصدیان ابلاغ شود که تنها مکان تخلیه فاضلاب مرکز دفن پسماند گندگ می‌باشد و در صورت تخلف ضمن توقیف خودروهای تخليه کننده فاضلاب توسط ضابطین عام و خاص جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی گردند.

اداره حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت زیست محیطی آلودگی منابع آب در شهرستان و ضرورت احداث سيستم تصفیه فاضلاب به همراه توجیهات و مستندات ضرورت اجرا تهیه و به دادستانی ارائه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا