سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دماوند:

واکسیناسیون ۵۰۰ هزار نوبت سر دام در شهرستان دماوند/ ۱.۵ تن فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته در شهرستان دماوند معدوم‌سازی شده است

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دماوند از واکسیناسیون ۵۰۰ هزار نوبت سر دام در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱.۵ تن فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته در شهرستان دماوند معدوم‌سازی شده است.

محمد کاظم گلشنی به‌مناسبت هفته ملی دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: هدف سازمان دامپزشکی خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است و شعار سال نیز دامپزشکی، سلامت غذا، امنیت غذایی، رونق تولید و افزایش بهره‌وری در سایه تولید دانش بنیان می‌باشد.

وی افزود: رئوس فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه‌های بهداشت، مدیریت بیماری‌های دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان، نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، تشخیص و مدیریت درمان و همچنین بخش قرنطینه و امنیت زیستی است.

*وجود بیش از ۵۱۰۰ راس دام سبک و سنگین در شهرستان دماوند/ ۲۰ واحد مرغداری با ۷۰۰ هزار قطعه مرغ در شهرستان دماوند فعال است

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دماوند عنوان کرد: شهرستان دماوند بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰۰۰ راس دام سنگین و دو واحد آبزیان فعال دارد.

گلشنی ادامه داد: دماوند همچنین دارای ۲۰ واحد مرغداری فعال با ۷۰۰ هزار قطعه مرغ است که جمعیت طیور بومی نیز بیش از ۴۰ هزار قطعه می‌باشد.

وی گفت: خدماتی که به این واحدهای دامداری و مرغداری داده می‌شود، شامل واکسیناسیون است که در ۶ ماهه ابتدای سال حدود ۵۰۰ هزار نوبت‌سر واکسن دامی به این دام‌ها تزریق شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: واکسیناسیون در قالب‌ طرح‌های مختلف از جمله طرح لار انجام شده که این طرح حدود ۳۵۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

گلشنی با بیان اینکه طرح‌های واکسیناسیون نیز برای طیور بومی اجرا کردیم که در حال اتمام هستند، گفت: در این مدت توزیع سم رایگان، سمپاشی رایگان برای واحدهای دامی روستایی و نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه و رستوران‌ها و نظارت بر مراکز درمانی دامپزشکی اجرا شده‌اند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دماوند در پایان گفت: طی ۶ ماهه گذشته حدود یک و نیم تن فرآورده‌های خام دامی غیر‌قابل مصرف انسانی و تاریخ مصرف گذشته معدوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا