هرگونه تصمیم‌گیری محدودیت‌های آلودگی هوا در صلاحیت کمیته استانداری تهران است/ مسئولان شهرستان دماوند در رابطه با تعطیلی مدارس نقشی ندارند/ عدد شاخص ۱۵۷ آمار لحظه‌ای است و برای تصمیم‌گیری تعطیلی میانگین داده شاخص در ۲۴ ساعت معیار می‌باشد

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اينکه هرگونه تصمیم‌گیری محدودیت‌های آلودگی هوا در صلاحیت کمیته استانداری تهران است، گفت: مسئولان شهرستان دماوند در رابطه با تعطیلی مدارس نقشی ندارند و عدد شاخص ۱۵۷ آمار لحظه‌ای است و برای تصمیم‌گیری تعطیلی میانگین داده شاخص در ۲۴ ساعت معیار می‌باشد.

نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت‌های آلودگی هوا در صلاحیت کمیته آلودگی هوای استانداری تهران است و این تصمیم‌‌گیری‌ها براساس داده‌های بدست آمده از ایستگاه سنجش آلودگی هوا بوده و میانگین ۲۴ می‌باشد.

وی افزود: هرگونه محدوديت و تصمیم‌گیری از طریق رسانه‌ها توسط این کمیته به اطلاع شهروندان خواهد رسید و مسئولان شهرستانی در رابطه با تعطیلی مدارس نقشی ندارد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هوای دماوند تحت تاثیر آلودگی هوای شهر تهران قرار گرفته است که با توجه به موقعیت شهرستان و بادهای غرب به شرق موجب آلودگی هوای منطقه شده است.

میرزاکریمی گفت: اداره محیط زیست شهرستان دماوند پایش‌های خود را دوره‌ای انجام می‌دهد و از شهروندان خواهشمندیم از سوزاندن پسماندها که موجب تشدید آلودگی می‌شود، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: عدد شاخص آلودگي برای دماوند عدد ۱۵۷ آمار لحظه‌ای است و برای تعطیلی میانگین داده در ۲۴ ساعت است؛ همچنین داده‌های شاخص آلودگی هوا هرآنچه که در ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان تهران می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا