هدف داعش ترویج اسلام هراسی است

امام جمعه آبسرد گفت: هدف داعش ترویج اسلام‌هراسی است.

ahmad-mir-sharifi

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد و در جمع مردم ولایی این شهر با اشاره به فعالیت‌های گروه داعش در عراق اظهار کرد: کسی که بیشتر از همه از فعالیت‌های داعش در عراق سود می‌برد، نخست خود آمریکاست؛ آمریکا به گمان خود می‌پندارد که آتش داخلی و جنگ در عراق برکاتی را برایش به همراه دارد.

امام جمعه آبسرد گفت: این موضوع باعث می‌شود تا پایه‌ های اصلی سیاست دولت عراق صدمه بخورد؛ همچنین این گروه درنده‌خوی و جنایتکار که نامش را داعش گذاشته و در قلب اسلام فعالیت می‌کند، اسبابی را برای اسلام‌هراسی غربی‌ها فراهم می‌کند.

میرشریفی اضافه کرد: غربی‌ها روز به روز به سمت اسلام گرایش پیدا می‌کنند و به اسلام معتقدتر می‌شوند و عده‌ای نیز مسلمان شده‌اند و امروز آمریکایی‌ها از این موضوع وحشت دارند؛ آن‌ها از حرکت داعش در عراق لذت می‌برند که گروهی با نام اسلام، جنایت انجام می‌دهد و باعث خوش‌حالی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تمرکز افکار عمومی بر روی جبهه مقاومت نیز سود می‌برند، گفت: یکی از اهداف دشمنان این است که ارزش جبهه مقاومت را اندک اندک تضعیف کنند و به فراموشی بسپارند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه اسرائیل دومین کشوری است که از این موضوع سود می‌برد، افزود: امروز بزرگ‌ترین دشمن برای اسرائیل در کشورهای سوریه، افغانستان، لبنان و عراق، مقاومت اسلامی است و آنها لذت می‌برند از اینکه داعش این جنایت‌ها را در عراق انجام می‌دهد و احساس می‌کند که مقاومت اسلامی تضعیف شده است.

میرشریفی با بیان اینکه مرتجعان عرب و کشورهای وابسته به آن هم از این موضوع خوشحال هستند، تصریح کرد: عربستان، اردن و قطر کشورهایی بودند که در جنگ تحمیلی مقابل ایران برنامه‌هایی داشتند؛ اما اینکه آن‌ها از این همه درسی که گرفتند، عبرت نگرفتند، تعجب‌آور است.

وی افزود: سران عرب‌ برای اینکه ملت‌ها بیدار نشوند و مقابل حکومت‌ها ایستادگی کنند و مردم خواسته‌ای از آنان نداشته باشند و پادشاهی آن‌ها زیر سئوال نرود، هزینه‌های زیادی را زمینه می‌کنند که ازجمله آن‌ها، کمک به گروه داعش است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا