هتل تاریخی شهر آبعلی با سبک و سیاق جدید در قالب موزه به بهره‌برداری خواهد رسید/ رونق و گسترش میراث فرهنگی و گردشگری در شرق استان تهران با راه‌اندازی هتل موزه شهر آبعلی 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: هتل تاریخی شهر آبعلی با سبک و سیاق جدید در قالب موزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های سال‌های گذشته توسط این اداره، در خصوص واگذاری هتل آبعلی، مرمت و احیای هتل به جهت تاریخی بودن آن اتفاقات مثبتی افتاد و این اثر فرهنگی تاریخی ثبت ملی شد.

وی افزود: در نهایت طی پیگیری‌های چند ماه اخیر تفاهمنامه‌ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل هتل آبعلی به هتل موزه منعقد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: در این تفاهمنامه مقرر شد که هلدینگ پارسیان به عنوان بهره‌بردار هتل موزه و مجری سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان قرار گیرد همچنین اداره میراث فرهنگی به جهت حفظ ارزش‌های تاریخی هتل آبعلی و نیز رعیات اصول و ضوابط فنی موزه به عنوان ناظر پروژه باشد.

شریفی ادامه داد: امید است امسال با انعقاد این تفاهمنامه هر چه زودتر با همت و اراده‌ای که در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایجاد شده شروع به فعالیت کنیم و به زودی هتل آبعلی را با سبک و سیاق جدید در قالب هتل موزه به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: این اتفاق مطمئنا باعث رونق و گسترش و تحول میراث فرهنگی و گردشگری در شرق استان تهران به خصوص شهر آبعلی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا