رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

آموزش و پرورش دماوند با کمبود 208 نفری نیروی انسانی مواجه است/ احتمال دو شیفته کردن برخی از مدارس دماوند در سال تحصیلی جدید وجود دارد/ به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای هنرستان تربیت‌بدنی دختران در دماوند هستیم

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه این نهاد با کمبود 208 نفری نیروی انسانی مواجه است، گفت: احتمال دو شیفته کردن برخی از مدارس دماوند در سال تحصیلی جدید وجود دارد.

مهرداد پورفتحی در حاشیه سومین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به دستور کار بودن ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: تعداد خروجی نیروهای انسانی در منطقه بیشتر از ورودی‌هاست و با کمبود 208 نفری نیروی انسانی در سطح شهرستان روبرو هستیم.

وی افزود: تعدادی از نیروها بازنشسته شده‌اند و سال گذشته نیز با کمبود نیرو مواجه شدیم اما با کمک نیروهای حق‌التدریس این مشکل حل شد.

*تعداد کل معلمان شاغل در شهرستان دماوند 980 نفر است/ سال گذشته رشد 7 و نیم درصدی تعداد دانش‌آموزان را داشتیم

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: امسال با برنامه ریزی‌هایی که در حال انجام است قطعاً مشکل کمبود نیرو را حل خواهیم کرد، در حال حاضر تعداد کل معلمان شاغل در شهرستان دماوند 980 نفر است.

پورفتحی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته رشد 7 و نیم درصدی تعداد دانش آموزان را داشتیم پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز با این رشد مواجه شویم.

*پیش‌بینی افزایش تراکم کلاس‌ها در سطح شهر دماوند/ احتمال دو شیفته کردن برخی از مدارس دماوند در سال تحصیلی جدید وجود دارد

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تراکم کلاس‌ها در سطح شهر افزایش پیدا کند و شاید مجبور به دو شیفته کردن برخی از مدارس شویم، هرچند این اقدام چندان بار آموزشی ندارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: در زمینه فضای آموزشی هفته آینده هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه افتتاح می‌شود و نوسازی مدارس نیز قول داده که دبیرستان ولیعصر جیلارد که ساخت آن متوقف شده بود را تکمیل و تا مهرماه سال تحویل دهد.

پورفتحی گفت: عملیات ساخت مدرسه 15 کلاسه مسکن مهر گیلاوند شروع شده و امیدواریم در تابستان سال آینده تحویل داده شود.

*عدالت آموزشی در همه نقاط شهرستان دماوند رعایت می‌شود/ دستور کار بودن تحول جدید در رشته‌های هنرستانی در دماوند

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی در همه نقاط شهرستان دماوند رعایت می‌شود، اما مردم بنا به دلایلی به مرکز شهر رجوع می‌کنند که این موضوع باعث افزایش تراکم کلاس‌ها می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند در ادامه گفت: سعی بر این است که رشته‌های هنرستانی را به روز کنیم، بسیاری از رشته‌های موجود همچون حسابداری و کامپیوتر اشباع شده‌اند و به دنبال ایجاد رشته‌های جدید هستیم.

*پیگیری اخذ مجوز رشته بهیاری برای هنرستان کار و دانش دماوند/ به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای هنرستان تربیت‌بدنی دختران در دماوند هستیم

پورفتحی تصریح کرد: با توجه به وجود رشته پرستاری در دانشگاه آزاد و بیمارستان‌ها به فکر اخذ مجوز رشته بهیاری برای هنرستان کار و دانش هستیم که امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کلیات این موضوع مصوب شد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت چندین ساله هنرستان تربیت‌بدنی پسرانه در منطقه و تقاضای بسیار دختران برای فعالیت هنرستان دخترانه، به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای هنرستان تربیت‌بدنی دختران نیز هستیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند در پایان گفت: شهریه‌های مدارس نمونه دولتی و پایگاه‌های تابستانی نیز مصوب شده که متعاقباً به مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا