نگارش10 عنوان طرح پژوهشی مقابله با كرونا در واحد رودهن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: 10 عنوان طرح پژوهشی در مقابله با کرونا ارائه شده که پروپوزال آنها در حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند حسن شهرکی پور در گفت‌وگویی درمورد اقدامات طرح‌های فناوران درخصوص کرونا اظهار کرد: طی جلساتی با شرکت‌های مستقر در مرکز رشد در جهت مقابله با ویروس کرونا، آنها فعال شدند که یکی از شرکت‌ها در روزهای اول شروع به تولید محلول ضدعفونی کرد که بخشی از نیازهای شهر رودهن، واحد دانشگاهی و بخشی از نیازهای بیمارستان‌های دانشگاه آزاد استان تهران را برطرف کرد و همچنان به تولید این محصول ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با بیان اینکه یکی دیگر از شرکت‌های رشد این واحد به تولید محصولات ضدویروس کرونا پرداخت، گفت: تولید ماسک و همچنین محلول خاصی که بتواند پارچه‌ها و لباس‌ها را ضدعفونی کند، ازجمله کارهای این شرکت فناورانه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در خود دانشگاه بیش از 6 جلسه برای مقابله با کرونا تشکیل شد که در آن اعضای هیات علمی گروه‌های مختلف به‌ویژه در رشته‌های زیست و شیمی حضور فعالی پیدا کردند و طرح‌های پژوهشی متعددی را کلید زدند که بعضی از این طرح ها در مرحله نهایی خود قرار دارد و برای برخی از آنها با خود سازمان مرکزی هماهنگی لازم درخصوص طرح ‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در کمیته مستندسازی علمی ستاد مبارزه با کرونا واحد رودهن دونسخه پروپوزال به استان ارسال شده و همچنین 10 عنوان طرح پژوهشی در مقابله با کرونا ارائه شده که پروپوزال آنها در حال تهیه است.

شهرکی‌پور افزود: تحلیل روابط تجربه کرونایی»، «پیش‌بینی رشد پنج سال آسیب (کادر درمانی)»، «بررسی بیماران بهبودیافته براساس میزان تاب‌آوری و کارآمدی در خود مراقبتی و حمایت اجتماعی» ازجمله پژوهش‌هایی است که در این واحد انجام شده است.

وی درخصوص آموزش در فضای مجازی اظهار کرد: با دسترسی از سوی واحد الکترونیکی برای آموزش مجازی در دانشگاه، از ابتدای امسال هم سیستم پشتیبانی و هم سیستم مجازی فعال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عنوان کرد: تاکنون 85 درصد کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده که 15 درصد آن مربوط به کلاس‌های عملی است که خود دانشجو و استاد با هم ارتباط برقرار کرده اند. در 85 درصد کلاس‌هایی که تاکنون تشکیل شده، 70 درصد دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

شهرکی‌پور درمورد سیستم پشتیبانی فنی در دانشگاه هم اظهار کرد: ستاد آموزش غیرحضوری در دانشگاه تشکیل شده که حدود 11نفر به‌عنوان پشتیبان فنی سیستم را آماده کرده‌اند و پاسخگوی مشکلات اساتید و دانشجویان هستند و برگزاری کلاس‌ها را رصد می‌کنند.

شهرکی‌پور ادامه داد: همچنین دراین‌راستا تهیه مقدمات کافی و لازم برای مجازی سازی اکثر فعالیت‌های مربوط به پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، تصویب عنوان‌ها، اجرای فرآیندهای داوری و برگزاری جلسات دفاع درحدی که کیفیت کارها از طریق سیستم مجازی آسیب نبیند، انجام شده است.

وی در رابطه با بحث جلسات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری هم گفت: تلاش کرده‌ایم که جهت‌دهی و هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را در زمان شیوع کرونا، به سوی عوارض و پیامد این پدیده جلب کنیم و به آن سمت ببریم، که تاکنون پروپوزال چهار طرح پژوهشی آماده و ارسال شده است.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا