نواخته شدن زنگ نماز در مدارس شهرستان دماوند

زنگ نماز همزمان با سراسر کشور امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه در مدارس شهری و روستایی شهرستان دماوند نواخته شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، این مراسم به صورت نمادین با حضور دانش‌آموزان پسرانه مدرسه درویشیان با اقامه نماز ظهر و عصر را در مسجد جامع شهر دماوند به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند برگزار گردید.

محمد بیات، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش رو تمامی برنامه‌های مربوط به گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس با عنوان طرح نور چشم نامگذاری شده است.

وی افزود: نام طرح مذکور از روایت رسول اکرم(ص) که می‌فرماید خداوند نماز را نور چشم من قرار داده، گرفته شده است.

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: امروز افتتاحیه اجرای طرح نور چشم میباشد که به صورت اقامه سراسری نماز جماعت در مدارس شهرستان دماوند برگزار شد.

بیات تصریح کرد: این افتتاحیه طرح به صورت متمرکز در مسجد جامع دماوند با حضور دانش‌آموزان پسر متوسطه اول از مدرسه درویش برگزار میشود.

وی ادامه داد: امروز حدود ۱۶۰ دانش آموز در طرح نور چشم شرکت کردند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان است، این افتتاحیه بیشتر برای تشویق و انگیزه دادن به دانش آموزان جهت شروع نماز می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا