نقش نخبگان را در چکونگی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی تدوین و تبیین کنیم/ مرجعیت نخبگان و نقش هدایت گونه آن بسیار مهم تلقی می‌شود

استاندار تهران با بیان اینکه نقش نخبگان را در چکونگی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی تدوین و تبیین کنیم، گفت: مرجعیت نخبگان و نقش هدایت گونه آن بسیار مهم تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علیرضا فخاری در مراسم چهارمین گردهمایی خانه نخبگان شهرستان دماوند اظهار داشت: اثر گذاری فردی و اجتماعی کسانی که به عنوان هادیان یک جامعه معرفی می‌شوند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: جامعه ای که افراد آن دارای مسئولیت مدنی هستند و در اجتماع حضور یافته و با هر نوع نگاه و میزان عملی که از آنان سرمی‌زند سهم خود را در هدایت اجتماع برعهده می‌گیرند.

استاندار تهران گفت: جریان نخبگان اجتماعی یک جریان اقلیتی است ولی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

فخاری افزود: جامعه نخبگانی مرجعیت دارد یعنی اجتماع به جامعه نخبگانی رجوع می‌کند و او نیز باید بتواند پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: سازماندهی این جریان با نیازمندی‌های کلان جامعه در همه ابعاد به غیر از حوزه سیاسی، زمینه ساز رفع مشکلات است که توصیه من به جامعه نخبگان، تدوین نظام مسائلی است که ما در حوزه‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم.

استاندار تهران گفت: از طریق تدوین نظام مسائل برآورد‌های لازم برای چگونگی و رفع مشکلات تهیه می‌شود و پس از طی مراحل لازم به آزمون و عملکردها می‌رسد. پس آنچه برای جریان نخبگان قائل هستیم به ویژه در این دوره از فضای کشور که در گام دوم انقلاب نیز قرار داریم، یک الزام است.

فخاری بیان کرد: سطح مشارکت جوانان به ويژه کسانی که با ایده‌پردازی جدید مشارکت می‌کنند تلاش دارند یک گام و یا چند گام حرکت‌های اجتماعی را به جلو ببرند.

وی افزود: تمرکز بر این امر نشان از آن دارد که با همتی بلند و نگاه وسیع و پیشرو گام‌های مثبتی را کنار هم برداریم و نقش نخبگان را در چکونگی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی تدوین و تبیین کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش نخبگان یک امر بدیهی است چراکه نخبگان در جمهوری اسلامی باید جایگاه خود را پیدا کنند البته ما به لحاظ ساختاری دچار یک اشکالاتی هستیم که نحوه ورود و اتصال و رابطه این دو مهم را مشاهده می‌کنیم که خود این امر را نیز مورد توجه قرار دهید.

فخاری بیان کرد: چگونگی اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نظرات و نظریه پردازی‌ها و تدوین آن به عنوان یک برنامه عملی که از طریق مختلف با دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شود، از موضوعاتی که باید در برنامه فکری شما وجود داشته باشد که اگر محقق شود جنبه‌های دیگر نظریه‌پردازی بلکه به عنوان یک ایده عملی و با قابلیت کارکردی در دستور کار قرار گیرد و هر کدام از این نظریه در بخش‌های مختلف در سطح ملی و محلی به خوبی استفاده کند و تنگناها برداشته شود.

ی افزود: بنابراین اگر نخبگان به عنوان یک جریان حاشیه‌ای در متن قرار نگیرد تمامی تلاش‌ها به بیراهه کشیده می شود در حالی که اگر به‌ عنوان یک آرمان باشد می‌توان این آگاهی‌ها را به اثرگذاری رساند و دو چندان کرد.

استاندار تهران گفت: اگر توانستیم در این فرآیند بدان داشتن نگاه متعصبانه با ایده‌های جدید و بروز همراه با دانش‌پژوهی تلاش‌های آینده را خوب ترسیم کنیم و بتوانیم بار اجرای را بر اساس این یافته‌ها هموار کنیم، موانع و مشکلات و نظام مسائل بازدارنده را که سر راه ما هستند، برداریم اقدامی بلند و قابل انجام است.

فخاری گفت: مرجعیت نخبگان و نقش هدایت گونه آن بسیار مهم است و شما باید نقش هادیان را تمامی حوزه‌ها به عهده گیرید و هر کس به اندازه توان و یافته‌هایی که در طول زندگی به دست آورده، نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: آنچه شما را متمایز می‌کند ویژگی‌هایی است که در شما شکل گرفته که اول علم‌آموزی همراه با تزکیه و علم نافع و علمی که می‌تواند ابهامات را رفع کند و دومین ویژگی شما جوان‌گرایی توام با فکر جدید که یک جامعه را می‌تواند به حرکت درآورد و اقدام شما در جامعه قابل پذیرش است.

استاندار تهران گفت: نخبگان آینده ساز است هر چند که ممکن است امروز درگیر خیلی از مسائل باشند که می‌توان با هدایت و همفکری شما عزيزان و با شناخت محیطمان خوب عمل کنیم و به راهکارهایی برسیم که بتواند زمینه توسعه ما را فراهم کند و ما نیز آمادگی داریم تا از هدایت های شما استفاده کنیم.

فخاری افزود: زمانی دارایی نافظ است که ایده را تبدیل به برنامه و برنامه را تبدیل به اجرا کنید و اجرا را به فرصت‌های جدید که بتواند ما را چندین گام جلو ببرد؛ ما می توانیم به وجود شما در منطقه خود اتکا کنیم.

*نظام جمهوری اسلامی نگاه جنگ افزارانه ندارد/ تنبیه رژیم صهیونیستی یک ضرورت بود و طبیعی است

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی نگاه جنگ افزارانه ندارد و قطعا برای دفاع از سرزمین و حدود و خاک مبارزه کند و اقدام اخیر برای تنبیه رژیم صهیونیستی یک ضرورت بود و طبیعی است که دشمن برای آنچه فکر می‌کرد و دوران گذشته با تمام حوادثی که داشت از اقدامات مستقیم ترور شخصیت‌های ما تا هدایت جریان‌های  تروریستی در داخل کشور و اقدامات جنگ های سایبری بصورت مستقیم و غیر‌مستقیم لازم بود این تنبیه صورت گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: هرچند گاهی اوقات دشمنان ما این مهم را به سخره می‌گرفتند و ما را در موقعیتی نمی‌دیدند که این مهم محقق شود و امروز این وعده صادق شکل گرفت.

فخاری ادامه داد: امروز غرور ملی ما شکوفا شد و ما عزت گرفتیم و نه تنها مردم منطقه بلکه مردم دنیا خوشحال شدند چراکه رژيم کودک‌کش تنبیه شدو اقدامات عزیزان ما در سپاه با انبوهی از سلاح‌ها و امکانات صورت گرفت و این بی‌عدالتی آشغال دنیا را بار دیگر زخمی وارد کرد که دنیا متوجه شود.

وی گفت: علارغم توصیه‌هایی که آمریکا داشت که محدود زده شود و از خاک خودمان نزنیم و از موشک‌های بالستیک استفاده نکنیم که همه این سه اصل را زیرپا گذاشتیم چون قرار نیست آمریکا تعیین کند.

وی ادامه داد: این اقدام هیمنه رژیم صهیونیستی و دیگر همراهانش را خاک مال کرد و دیدیم که گنبد آهنین شکست و هیمنه آنان فروریخت و این قدرت بازدارندگی ایران است که بخشی از این قدرت مورد استفاده قرار گرفت.

استاندار تهران عنوان کرد: ما با موشک‌های در حال انقراض مان اسرائیل را هدف قرار دادیم و اگر بخواهیم قدرت خود را به آنان نشان دهیم آنوقت معلوم می‌شود با چه ابزار و امکاناتی در صحنه حاضر خواهیم شد.

فخاری افزود: داریت و پیش‌بینی راهبردی مقام معظم رهبری را سال‌های سال در چند دهه گذشته مدنظر داشتند تا امروز بتوانیم اثبات کنبم که ایران پرقدرت و پابرجا و با آینده روشن، مسیر خود را طی و از هیچ تردیدی حراستی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا