فرماندار شهرستان دماوند:

برخی نقاط شهری دماوند از نظر ترافیکی نامنظم و بحرانی است/ ایستگاه‌های تاکسی در دماوند نیاز به ساماندهی دارند/ وجود نارضایتی در خصوص وضیعت آزادسازی حریم جاده‌های دماوند/ همایش سرمایه‌گذاری در دماوند برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه برخی نقاط شهری دماوند از نظر ترافیکی نامنظم و بحرانی است، گفت: ایستگاه‌های تاکسی در شهرستان دماوند نیاز به ساماندهی دارند و وضیعت آزادسازی حریم جاده‌های دماوند راضی کننده نیست.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند با حضور جمعی از مسئولان با توجه معضل ترافیک در نقاط شهری اظهار کرد: در حال حاضر برای برخی از نقاط شهرستان دماوند به اندازه اهمیتشان برای آنها وقت گذاشته نمی‌شود و بر روی مشکلات موجود تمرکز نشده است.

وی افزود: برخی نقاط شهر از نظر ترافیکی نامنظم و بحرانی است که به عنوان مثال می‌توان به خیابان سپاه، مسجدالرضا و … چندین سال است که با مشکل مواجه هستند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: همچنین در شهر رودهن به سمت ایستگاه آبعلی و خروجی آن نیز چهره مناسبی را شاهد نیستیم، در خصوص مسائل شهری گشت زدن مسئولان در شهر برای آگاهی از مشکلات حائز اهمیت است.

صفری ادامه داد: نقاط آسیب‌پذیر ترافیکی در شهر زیاد هستند و برای رفع آنها باید فکری اجرایی شود که در نشست مربوطه مقرر شد که این نقاط شناسایی شده و زمانی برای مشخص شدن وظایف سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری و راهور در نظر گرفته شود.

وی گفت: نقاط مورد بحث تاکنون در شهر دماوند بوده که شامل میدان هفده شهریور و میدان امام خمینی (ره) هستند و در زمان ترافیک بسیار نابسامان می‌شوند.

*برخی از ایستگاه‌های تاکسی در دماوند نیاز به ساماندهی دارند

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: ایستگاه تاکسی روبروی برج شبلی نیز از نقاط ترافیکی مذکور است و مقابل مسجدالرضا (ع) بسیار بی‌نظم بوده و منظر شهری را زیر سوال برده است.

صفری خاطرشان کرد: در مسیری به سمت تهران وجود ایستگاه‌های مینی‌بوس از دیگر عوامل شلوغی ترافیکی هستند و اغلب ماشین‌های سیار دست فروش‌ها در نقاط نادرست توقف می‌کنند که باعث ترافیک بیشتر و سد معبر می‌شوند و باید به خیابان فرعی یا مکانی مشخص منتقل شوند.

*دست فروشان سیار در دماوند باعث ایجاد ترافیک و سد معبر می‌شوند

وی افزود: خریداران از ماشین‌های سیار نیز سعی دارند دقیقاً در کنار این ماشین‌ها توقف یا پارک دوبل کنند و این موضوع فرهنگ‌سازی نشده است.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: باید نقاط نامنظم و بحرانی درون شهری از حیث ترافیک شناسایی شوند و شهرداران و راهور باید طبق اهمیت کار این مهم را شروع کنند. امید است تا پایان سال نقاط مذکور شناسایی و تابلوهای ورود ممنوع مناسب نصب شوند.

صفری تأکید داشت: بهتر است که برای موضوعات مرتبط با ترافیک شهری و انضباط شهری یک کارگروه جداگانه تشکیل شود تا مشکلات مربوطه سریع‌تر و بهتر رفع شوند و آنچه که موردتوافق می‌شود در شورای ترافیک مطرح شود.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: با توجه به اینکه که راهور قادر نیست، تمامی مشکلات را پوشش دهد پیشنهاد می‌شود که از شرکت‌های تأمین کننده نیرو برای حوزه‌های امنیتی دعوت شود تا در خصوص همیار پلیس کمک کننده باشند و در شهرها افرادی حاضر باشند که در محله‌ها کار پلیس را انجام دهند.

صفری در ادامه گفت: نصب یک چراغ راهنمایی در شهرهای رودهن و دماوند اقدام مهمی است که باید انجام شود و نیاز دیگر نقاط به چراغ راهنمایی بررسی شود.

وی  تصریح کرد: روشنایی میدان‌ها به همراه استقرار پلیس و باز و بسته کردن دوربرگردان‌ها طبق هماهنگی‌ها بر کاهش ترافیک و برقراری نظم مؤثر هستند.

*وجود نارضایتی در خصوص وضیعت آزادسازی حریم جاده‌های دماوند

صفری در خصوص وضع آزادسازی حریم جاده‌ها افزود: از وضع آزادسازی حریم جاده‌های شهرستان دماوند راضی نیستیم و به اداره راهداری اخطار داده شد که در این حوزه، مصمم‌تر باشد؛ مسیر حریم‌ راه‌ها عادی نیست و روزی هزاران نفر بی‌نظمی آن را مشاهده می‌کنند که باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

*همایش ملی سرمایه‌گذاری در دماوند برگزار می‌شود/ پیگیر سفر رئیس جمهور به دماوند هستیم

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به شرایط سیاسی کشور ثابت خواهیم کرد که همه خباثت‌های دشمن را می‌توانیم با تلاش خود خنثی کنیم و این اتفاق در دماوند خواهد افتاد و همایش بزرگ ملی سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک برای رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

صفری بیان کرد: پروژه‌های بزرگی همچون فاضلاب، راه‌ها، کتابخانه‌، اورژانس بیمارستان، گازرسانی روستایی که به مردم قول داده‌ایم در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند؛ امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم اتفاقات خوبی را برای مردم شهرستان دماوند رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور یک سفر به دماوند بدهکار است، افزود: با توجه به ملاقاتی که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به شهرستان دماوند در حال پیگیری بوده که تاکنون به خاطر مشغله رئیس جمهور این سفر انجام نشده است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: برای اجرای رسمی عملیات فاضلاب شهرستان دماوند که قرار است در بهمن‌ماه امسال با حضور رئیس جمهور در مرکز ویدیو کنفرانس انجام شود، پیشنهاد دادیم که این اتفاق در دماوند بیفتد که قول‌هایی داده شده، اما هنوز نمی‌توانیم به شکل نهایی آن را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا