فرماندار شهرستان دماوند:

نظارت بر پخت نان در سطح شهرستان دماوند باید به صورت مستمر انجام شود/ نارضایتی‌های بسیاری از عرضه اجباری نان بربری کنجدی به جای نان ساده وجود دارد

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه نظارت بر پخت نان در سطح شهرستان دماوند باید به صورت مستمر انجام شود، گفت: نارضایتی‌های بسیاری از عرضه اجباری نان بربری کنجدی به جای نان ساده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح روز شنبه جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار، کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

در این نشست به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، اعضای ستاد تنظیم بازار به ارائه گزارش بازرسی و تامین اقلام اساسی تنظیم بازار پرداختند.

در ادامه این نشست در خصوص ادامه روند توزیع اقلام تنظیم بازار، توزیع کالاهای اساسی در مناطق کم برخوردار، نظارت کامل بر بازار مرغ و گوشت، توزیع مرغ منجمد و گوشت با قیمت مصوب، اطلاع‌رسانی نرخ مصوب حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی، رسیدگی به شکایات شهروندان از نانوایی‌ها، تداوم گشت‌های تنظیم بازار به صورت مستمر و … موضوعاتی مطرح گردید.

*گشت‌های مشترک تنظیم بازار به صورت مستمر از اصناف شهرستان دماوند انجام شود/ در روند عرضه کالای اساسی در مناطق کم برخوردار توزیع به صورت مستقیم انجام گیرد

در ادامه این نشست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند گفت: در خصوص تنظیم بازار سطح شهرستان و قیمت مصوب کالاها در سطح کشور وظیفه سنگین در نظارت کامل داریم همچنین در عرضه کالاها باید مردم با قیمت مصوب کالاها را خریداری کنند و از این حیث اطمینان خاطر داشته باشند.

وی اظهار داشت: گشت‌های تنظیم بازار به صورت مستمر با حضور همه نمایندگان انجام شود، در گشت‌های مشترک با هیچکس تعارف نداریم و تنها رعایت کامل قانون برایمان ملاک است زیرا قانون خط قرمز ماست.

طاهرخانی افزود: رضایتمندی مردم از همه چیز برایمان مهم‌تر است و باید فقط منافع مردم دیده شده و آنها در اولویت باشند همچنین اقلامی که دولت با سوبسید در اختیار دستگاه‌ها می‌گذارد باید تحت نظارت کامل باشند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: نظارت بر کالاهای توزیعی بسیار مهم است چراکه دولت در سخت‌ترین شرایط اقلامی را تولید و تهیه می‌کند و در سطح شهرستان‌ها به مباشران ارسال می‌کند اما اگر در توزیع نظارت نشود اقلام عادلانه به دست مصرف کنندگان نمی‌رسد.

طاهرخانی تاکید کرد: در توزیع کالا در مناطق کم برخوردار حتما توزیع به صورت مستقیم انجام شود و در این خصوص مانند شب عید عمل کنیم یعنی با ماشین‌های یخچال‌دار در همان محل کم برخوردار و با اطلاعرسانی قبلی به صورت مستقیم توزیع تنظیم بازار صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در خصوص عملکرد نانوایی‌ها هنوز نارضایتی‌هایی وجود دارد نظارت بر پخت نان در سطح شهرستان باید به صورت مستمر و همه روزه انجام شود وگشت‌های منظم در همه مناطق صورت گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: کیفیت و کمییت نان هر دو مهم است اما در بازرسی‌ها مشاهده شده که بسیاری از نانوایی‌ها وزن چانه را کم می‌کنند مخصوصا نان‌های سنگکی‌ روز به روز کوچکتر می‌شوند لذا باید نظارت‌ها شدیدتر شده و برخورد نیز طبق قانون انجام شود.

طاهرخانی اظهار داشت: نارضایتی‌های بسیاری در خصوص عرضه اجباری نان بربری کنجدی به جای نان ساده وجود دارد اما نانوا حق ندارد تمام تنور را کنجدی پخت کند بنابراین بازرسان در صورت مشاهده چنین مواردی حتما برخورد کرده و به تعزیرات اعلام کنند.

وی افزود: نانوایان فقط با درخواست مشتری حق دارند نان بربری کنجدی بفروشند این مهم از نارضایتی‌های شدید مردم است که باید این فرهنگسازی‌های غلط پاک شوند و نانوایان حتما باید این موضوع ارعایت کنند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: نظارت کامل بر بازار مرغ و گوشت و توزیع مرغ منجمد و گوشت با قیمت مصوب در سطح منطقه ادامه خواهد داشت و با هر سختی که باشد دولت آنرا تحمل کرده و مایحتاج روزانه مردم را تامین می‌کند.

طاهرخانی تصریح کرد: دستگاه‌ها موظفند توزیع کالاهای اساسی مردم را به درستی انجام دهند و بر آن نظارت کنند، اگر بازرسی مقیم باشد نظارت نیز به نحو احسن انجام می‌شود.

*نرخ حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با هماهنگی تعزیرات از طریق برچسب قیمت مصوب مقابل دید عموم شهروندان قرار گیرد

وی عنوان کرد: نرخ حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با هماهنگی تعزیرات از طریق برچسب قیمت مشخص باشد و قیمت‌های جدید مصوب در مقابل دید عموم شهرندان قرار گیرد تا با همین قیمت مشخص حمل و نقل انجام شود در غیر اینصورت حتما برخوردهای قانونی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در نشست با شوراها و شهرداران در شورای ترفیک قیمت‌ها با درصدی که باید بالا می‌رفت اعمال شده و رانندگان باید همین قیمت را از شهروندان دریافت کنند در غیر این صورت تعزیرات برخورد کند.

*ضرورت انسجام دستگاه‌های ستاد تنظیم بازار در گشت‌های مشترک از اصناف شهرستان دماوند

سید علی دهقان‌حسینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: 180 تن مرغ منجمد، 25 تن مرغ گرم، 22 تن گوشت گرم گوسفندی، 27 تن گوشت گرم گوساله، 40 تن برنج هومالی، 35 تن برنج هندی و 100 تن شکر خانوار وارد شهرستان شده و بین واحدهای صنفی شهرستان توزیع گردیده است.

وی اظهار داشت: هر روز که این بارها وارد شهرستان می‌شود دستگاه‌های مختلف از آن بازدید می‌کنند و با دریافت لیست این کالاها به واحدهای صنفی توزیع و بازرسی‌ها انجام می‌شوند.

دهقان‌حسینی افزود: گشت‌های مشترک تنظیم بازار اتاق اصناف از قبل نوروز شروع شد اما کمی ناهماهنگی بین گشت‌ها وجود داشت و برخی روزها اطلاع‌رسانی نمی‌شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز گشت ویژه اتاق اصناف نیز هر روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌شد و مشکل خاصی در خصوص اقلام در سطح شهرستان نداشتیم.

دهقان حسینی تصریح کرد: یک مصوبه دیگر درباره نتایج بهتر بازرسی بود که اولین موضوع اتحاد بیشتر دستگاه‌های نظارتی است و اگر این موضوع محقق شود می‌توانیم بازرسی بهتری در شهرستان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برخورد قاطع با کسبه متخلف نیز موجب نتایج بازرسی بهتر است که از این طریق گزارشات تخلف به صورت هدفمند رسیدگی می‌شود و اگر حمایت صورت گیرد اتفاق مثبتی را شاهد خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در این اقدامات بازرسان باید تشویق شوند تا عملکرد بهتری در نظارت بر توزیع کالاهای اساسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا