نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان دماوند/ تأکید فرماندار دماوند بر پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید سلیمانی

نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این  نشست روز چهارشنبه به ریاست مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند و با حضور حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی، فرمانده سپاه ناحیه دماوند، حلیم زمهریر، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار، حجت‌الاسلام میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد، سلیمانی، بخشدار مرکزی دماوند، مجاوری، رئیس شورای بخش مرکزی دماوند و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: مکتب‌سازی عمدتاً بار معنایی عمیقی در خود جای می‌دهد و مکتب‌سازی در خصوص شخصیت سردار شهید سلیمانی، نیازمند سیاستگذاری در حوزه فرهنگی کلان کشور است.

وی افزود: انتظار ما بر انجام اقدامات فرهنگی پربار در رابطه با شخصیت این سردار شهید در سطح کلان است که امیدواریم این مهم در دست تدوین باشد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با احترام به مقام شامخ همه شهدا از اوایل انقلاب تاکنون، سردار شهید سلیمانی در میان همه اقشار محبوبیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که ایشان شخصیت یک بعدی نداشته و در حوزه شجاعت، مقاومت و وحدت‌آفرینی در داخل و خارج از کشور سرآمد بودند.

حیدری تصریح کرد: با توجه به شخصیت سردار شهید سلیمانی و تعلق ایشان به جهان اسلام، همه دستگاه‌ها باید در حوزه تخصصی خود به شخصیت این شهید عظیم الشان بپردازند.

‍ *شهادت سردار شهید سلیمانی دشمنی ما را با آمریکا ریشه‌دار کرد

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: ما باید در مورد تولید محتوا در خصوص موضوع مقاومت در شهرستان دماوند قدم های بلندی برداریم.

وی افزود: زنجیره طلایی مقاومت در کشورهای اسلامی شکل گرفته و شهادت سردار سلیمانی بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: شایسته است در خصوص تولید آثار هنری با مضمون شخصیت شهید سلیمانی، جمع‌آوری آثار و برپایی نمایشگاه در این خصوص اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد.

فتاح دماوندی تصریح کرد: ساخت فیلم های کوتاه، تئاتر، تهیه دلنوشته‌های مردمی، مقالات، سرود، دکلمه، نقاشی و هنرهای تجسمی از دیگر اقداماتی است که شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

وی  بیان کرد: آنچه که دشمنی ما را با آمریکا ریشه‌دار کرد، شهادت سردار سلیمانی بود و مردم هرگز آمریکا را در این خصوص نخواهند بخشید.

امام‌جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: کینه‌توزی آمریکا نسبت به کشور ما در ترور سردار سلیمانی نمایان شد و این موضوع باید در دانشگاه‌ها و مدارس همواره یادآوری شود.

فتاح دماوندی عنوان کرد: ما باید به تکثیر افکار سردار شهید سلیمانی بپردازیم و این بیانگر فراگیر شدن مکتب ایشان است.

وی گفت: پیشنهاد ما برپایی مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در همه مساجد و مدارس شهرستان دماوند است.

امام جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: توزیع کمک مومنانه با همکاری ادارات توسط کمیته امداد و بهزیستی در شب شهادت سردار شهید سلیمانی نیز از جمله اقدامات حائز اهمیت خواهد بود.

*انسجام و وحدت بین کشورهای مسلمان از برکات شهادت سردار سلیمانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد در این نشست اظهار داشت: برکات شهادت سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست که از جمله این برکات می‌توان به انسجام و وحدت بین کشورهای مسلمان و نزدیکتر شدن کشورهای ایران و عراق اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه آثاری از اخلاقیات این شهید بزرگوار گردآوری شده که این تعبیر مکتب حاج قاسم، نگاهی ارزشمند است.

امام جمعه آبسرد گفت: برگزاری مراسم باشکوه سالگرد شهادت سردار سلیمانی بسیار حایز اهمیت است تا بتوانیم برکات، اخلاقیات و روحیات ایشان را علاوه بر جامعه حال حاضر، برای نسل آینده نیز جاری و ساری نماییم.

*سیره عملی و رفتار سردار سلیمانی در ابعاد مختلف برای ما حجت است

سرهنگ غلامرضا نجفی، فرمانده ناحیه سپاه دماوند در این نشست بیان کرد: امروز توجه به مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار مورد تاکید است.

وی افزود: سیره عملی و رفتار ایشان در ابعاد مختلف برای ما حجت است و ما باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم؛ چرا که نگاه وحدت‌آفرین، روحیه جهادی، ولایت‌مداری و نگاه انسانی از نیازهای اصلی ما است.

فرمانده سپاه دماوند عنوان کرد: پیشنهاد ما فضاسازی شهری توسط همه مجموعه ها و بیان ابعاد وجودی سردار سلیمانی در این خصوص است.

وی تصريح کرد: علاوه بر این برگزاری مسابقات فرهنگی، استفاده از فضای مجازی، برپایی سفره‌های احسان و استفاده از فرصت هیئات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا