نشست مشترک فرمانداران با استاندار تهران به میزبانی دماوند/ استاندار تهران: آسیب شناسی عملیاتی اقدامات یک ساله استان انجام می شود

نشست مشترک فرمانداران استان تهران با حضور محسن منصوری استاندار و معاونین در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن منصوری استاندار تهران در این جلسه با اشاره به گذشت یک سال از شروع دوره مسئولیت در استان تهران اظهار داشت: ضروری است تا با سپری شدن یک سال از آغاز مسئولیت، به آسیب شناسی عملکرد خود بپردازیم؛ این مساله همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده که پس از اولویت بندی، برنامه ریزی و اجرا به بررسی نتایج بپردازیم و آسیب شناسی کنیم؛ از این‌رو لازم بود تا امروز و در یک سالگی شروع مسئولیت این جلسه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه لازم است آسیب شناسی واقعی و عملیاتی از اقدامات یک ساله داشته باشیم، افزود: در طول یک سال گذشته خداوند تفضل کرده و گره های زیادی از مشکلات استان تهران رفع و توفیقات خوبی حاصل شده است؛ البته طبیعی است که نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید شناسایی و اصلاح شود.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم شناسایی نیازها و دغدغه‌های اصلی مردم استان و تصمیم گیری بر اساس آن، عنوان کرد: گاهی اوقات مدیران اقدامات زیادی انجام می دهند ولی مهم این است که تلاش‌ها، تاثیر مستقیمی در بهبود زندگی مردم در تمامی حوزه های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و غیره داشته باشد.

همچنین منصوري،  استاندار تهران در حاشیه نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام سالگرد آغاز به کار تیم جدید استانداری تهران قرار داریم و تمام ۱۶ فرماندار این استان، جدیدالانتصاب هستند و در دولت جدید مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر این است که بعد از یک مدت کار اجرایی، فعالیت‌ها را به طور مجدد بازخوانی و آسیب‌شناسی کنیم، افزود: دستور اصلی نشست امروز، آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف مجموعه استانداری و فرمانداران تابعه بود.

استاندار تهران گفت: طی یک سال گذشته با استقرار تیم جدید در استانداری تهران، اتفاقات خوبی افتاده است و نقاط قوت بسیاری در کار وجود داشته و نقاط ضعفی هم بوده که باید توسط خود مجموعه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اصلاح شود و بخش‌هایی از رفع مشکلات باید از قسمت‌های دیگر پیگیری شود، چراکه از حوزه اختیارات ما خارج است.

منصوری با اشاره به اینکه فرمانداران مسائل کلی و ناظر بر شهرستان‌های خود را در نشست امروز مطرح و تحلیل کردند، تصریح کرد: امیدواریم با جمع‌بندی مباحث نشست امروز در سال‌های پیش‌رو و در سال آتی کاری، بتوانیم فعالیت خود را دقیق‌تر و هدف‌مندتر ادامه دهیم.

وی بیان کرد: قسمتی از کمبودها و کاستی‌ها چه در استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات کل از نکات و ملاحظات مدیریتی است و حتما بخش از نواقص به خود ما و ملاحظات مدیریتی و ناظر بر نیروی انسانی و فرد برمی‌گردد.

*تمرکزگزایی در ساختار عمومی کشور سرعت کار را کند می‌کند

استاندار تهران ادامه داد: همچنین بخش دیگر مربوط به ناظر بر قواعد و ضوابط دست و پاگیری است که وجود دارد و بعضاً سیاست‌گذاری‌ها، قاعده‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که عمودی و بخشی اتفاق افتاده، مشکلاتی را به وجود آورده است؛ یعنی دستگاهی برای اینکه سیاست خود را پیش ببرد، مصوبه‌ای در سنوات گذشته اخذ کرده که این مصوبه، عملکرد دستگاه‌های مختلف را تحت شعاع و تأثیر قرار داده است.

منصوری خاطرنشان کرد: از سویی دیگر، تمرکزگزایی که در ساختار عمومی کشور وجود دارد، بعضا سرعت کار را کند می‌کند و ممکن است که اشکالاتی ایجاد کند و در همین راستا، تأکید آیت‌الله رئیسی و دولت بر این است تا جایی که امکان دارد، تمرکززدایی اتفاق بیفتد و اختیارات به پایین‌ترین سطوح مدیریتی که قابلیت اجرایی دارد، سپرده شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از نشست امروز در رابطه با مسائل اخیر بوده است، افزود: مجموعه استانداری، مسئول تأمین استان تهران بوده و این موضوع در سطح شهرستان‌ها نیز به همین شکل است و فرمانداران رئیس شورای تأمین شهرستان‌ها هستند.

*ترمیم بخشی از خسارات اتفاقات اخیر در استان تهران

استاندار تهران اظهار کرد: در نشست امروز، دلایل اتفاقات اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص تکالیفی که ما در همین حوزه در جهت برقراری نظم و امنیت بهتر در شهرستان‌ها و استان بر عهده داریم، گفت‌وگو شد و راهکارهای لازم برای فعالیت‌هایی که باید برای ترمیم بخشی از خسارات مادی و معنوی اتفاقات اخیر در سطح استان تهران انجام شود، تشریح و ارائه شد.

منصوری ادامه داد: همچنین در نشست امروز، فرمانداران گزارشی از عملکرد مجموعه اعضای شورای تأمین شهرستان‌های خود ارائه شد تا بتوانیم برای برقراری نظم و امنیت بهتر در سطح استان تهران گام‌هایی را برداریم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تیم جدید شرکت عمران پردیس حدود چند ماه بوده که فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به نزدیکی به فصل سرما هیچ تحرکی از این تیم برای تکمیل پروژه‌ها دیده نمی‌شود، گفت: برداشت بنده با شما متفاوت است و عزیزان پیگیر جدی مسائل مربوطه هستند.

*تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره پردیس ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار تهران افزود: اینکه تصور شود که طی ۵ ماه، یک انقلاب عمرانی در شهرستان وسیع پردیس اتفاق بیفتد، زود است و باید صبوری کرد؛ صورت مسأله پردیس موضوع بزرگی است و برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به پردیس دستوری صادر کردند و وزیر مربوطه هم پیگیر آنها هستند؛ حل صورت مسأله پردیس باید ملی انجام شود و هفته گذشته با وزیر و معاون و مدیرعامل شرکت و مجموعه‌های مختلف گفت‌وگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، اعتبار مختصری اختصاص یافته که البته این اعتبار مسائل را حل نمی‌کند، چراکه باید عدد خوب و قابل توجهی باید وارد پردیس شود تا هم مشکلات روبنایی و تکمیل واحدها به نتیجه نهایی برسد و هم مشکلات زیرساختی و زیربنایی برطرف شود.

*ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران به 28 هزار نفر می‌رسد

سیدعباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه نشست فرمانداران استان تهران در شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست‌ با فرمانداران استان تهران به صورت ماهانه برگزار و تلاش می‌شود که گفت‌وگوهایی جهت هم‌افزایی بیشتر در استان تهران شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها، مسئولیت حل و فصل مسائل، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کارها را بر عهده دارند، افزود: نشست امروز در آستانه یک سالگی آغاز به کار استاندار و تیم مدیران دولت سیزدهم در استان تهران تشکیل شد و دستور جلسه آن بیان نقاط ضعف و قوت عملکرد مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها بود که نکات قابل توجهی مطرح شد و امیدواریم با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت گام‌های بیشتری برای خدمت‌رسانی به مردم برداریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: در حوزه سیاسی استان، طی یک سال گذشته نقاط قوت خوبی وجود داشت، از جمله اینکه دو فرمانداری در استان تهران به فرمانداری ویژه ارتقا یافتند و این موضوع از آرزوهای دیرینه ما در حوزه تقسیمات کشوری بود؛ همچنین ارتقای بعضی از بخش‌های دیگر در حال پیگیری است.

جوهری تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی اقدامات مطلوبی انجام شده و قرارگاه اجتماعی را در استان تهران تشکیل دادیم و مسئولیت این قرارگاه در شهرستان‌ها با فرمانداران و در شهر تهران با شهردار بوده که جلسات مختلفی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در بحث ساماندهی معتادان متجاهر که به عنوان اولویت کاری در حوزه اجتماعی مد نظر قرار گرفته بود، وقتی که مسئولیت را بر عهده گرفتیم، ۱۲ هزار نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران وجود داشت که امروز با اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته با افزایش ۱۰ هزار ظرفیت جدید، نزدیک به ۲۲ هزار ظرفیت نگهداری در این استان داریم و ۶ هزار ظرفیت جدید دیگر نیز طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم بحث معتادان متجاهر را به طور کلی در استان تهران مدیریت کنیم؛ مسائل دیگیری از جمله کودکان کار و حاشیه‌نشینی نیز در حوزه اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

جوهری گفت: همزمان با ایجاد ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر، نسبت به اشتغال و حرفه‌‌آموزی آنان اقدام شده و احداث سوله حرفه‌‌آموزی و اشتغال در برخی از کمپ‌ها در دستور کار قرار دارد؛ قطعاً در مرحله بعدی حرفه‌‌آموزی، اشتغال و بازاجتماعی شدن و بازگشت به خانواده معتادان متجاهر در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در ادامه این نشست، فرمانداران استان نکاتی در خصوص اولویت‌ها و موضوعات حوزه شهرستان‌های استان تهران بیان کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا