نشست جمعی از اعضای اتاق اصناف و بازاریان با رئیس قوه قضاییه/ اژه‌ا‌ی: قوه قضاییه از تشکیل شوراهای حل اختلاف در هر صنفی استقبال می‌کند

صبح روز شنبه جمعی از اعضای اتاق اصناف و بازاریان با حضور در دفتر قوه‌ قضاییه با رئیس عدلیه کشور دیدار نمودند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، در این جلسه که با حضور وزیر صمت، رئيس اتاق اصناف ایران، دادستان کل کشور، رئيس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، سازمان بازرسی کشور، سازمان ثبت اسناد، سازمان تعزیرات حکومتی و جمعی از مسئولین برگزار گردید، نمایندگان اصناف به بیان مشکلات و پیشنهادات پرداختند.

در ابتدای اين ديدار وزیر صمت با اشاره به تعبير حضرت امام خمينی(ره) که از اصناف به عنوان بازوان ستبر انقلاب ياد کرده بودند، گفت: در مدت محدودی که بنده مسئوليت وزارت صمت را عهده‌دار هستم، تعامل مثبتي را با اصناف داشته ايم و عملکرد اصناف کشور طي دو ماه گذشته حقيقتا بسيار خوب و ارزشمند بوده است.

در ادامه رئيس اتاق اصناف تهران گزارشی از عملکرد اصناف را ارائه و سپس رئیس اتاق اصناف ایران برخی از موانع اجرای کامل قانون نظام صنفی را بر شمرد ایراداتی را در اين باره عنوان نمود.

در اثنای این دیدار روح اله امان رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند و عضو پارلمانی اتاق اصناف ایران نیز به بيان مطالبی در خصوص عملکرد هيات‌های حل اختلاف در بحث اصناف پرداخت و پيشنهاداتی را در اين زمينه ارائه داد.

همچنین برخی مسائل مرتبط با حوزه‌ بازرسی و نقش اصناف در جلوگیری از قاچاق کالا از دیگر مواردی بود که مطرح گردید.

در پایان رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه از تشکیل شوراهای حل اختلاف در هر صنفی استقبال می‌کند و حمایت‌های لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد؛ چرا که معتقدیم باید مسائل را تا حد ممکن به روش صلح و سازش حل و فصل کرد.

وی افزود: اصناف باید جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمری را میان خود برگزار کنند و با یک خرد جمعی، نقطه‌ نظرات و جمع‌بندی‌های خود برای رفع مشکلات صنفی را به مسئولان مربوطه در دستگاه‌های حکومتی ارائه کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: شما مسئولان و متولیان اصناف کشور، از جمع خودتان نمایندگانی را به قوه قضاییه معرفی کنید تا ما در قالب کارگروه مشترکی با تعیین اولویت‌ها، به رفع مسائل و مشکلات هر صنف بپردازیم؛ از جمله این مسائل، موضوعات مرتبط با اصناف و دیوان عدالت ادرای، سازمان ثبت و سازمان بازرسی است که ما آمادگی داریم به سرعت و فوریت این کارگروه مشترک را تشکیل دهیم تا در راستای رفع مشکلات هر صنف اقدام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا