مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند:

نزدیک به ۳۰۰ زندانی در قالب ۵۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند هستند/ با تعامل مرکز فنی و حرفه‌ای دماوند آموزش‌های مهارتی به مددجویان صورت می‌گیرد/ ۴۲ خانوار خدمات تغذیه‌ای و سبد کالا انجمن حمایت از زندانیان را دریافت کردند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ زندانی در قالب ۵۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند هستند، گفت: با تعامل مرکز فنی و حرفه‌ای دماوند آموزش‌های مهارتی به مددجویان صورت می‌گیرد و ۴۲ خانوار خدمات تغذیه‌ای و سبد کالا انجمن حمایت از زندانیان را دریافت کردند.

ناصر جعفرقلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در شهریور ماه ۲۲ خانوار برای پرداخت حقوق و مزایا تحت پوشش این انجمن قرار گرفتند و ۴۲ خانوار خدمات تغذیه‌ای و سبد کالا دریافت کردند.

وی افزود: سبدهای کالا شامل برنج و روغن، ماکارونی، حبوبات، قند و شکر، خرما،مرغ، مواد شوینده، سویا و نیز لوازم تحریر به دانش‌آموزان والبسه و پوشک برای کودکان نیازمند بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند گفت: معرفی به پزشک برای بیماران از دیگر اقدامات است که در شهریورماه یک مورد و همین امروز پنج نفر به پزشک معرفی شدند.

جعفرقلی ادامه داد: خیرین کمک‌های بسیاری به این انجمن می‌کنند که برخی نهاد یا موقوفات هستند، معمولا تمام نیازهای مددجویان از طریق خیرین تامین می‌شود و گاهی نیز کمکهای دولتی به دستمان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته یکی از خیرین ۶۲ عدد بلوز مردانه به انجمن اهدا کرد و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت؛ برخی کمک‌ها نیز موردی هستند و شامل برخی از خانواده‌هایی است که زندانی آنها به تازگی به زندان رفته‌ است و در ابتدا به این افراد بدون بررسی کمک رسانی می‌کنيم و بعدا طی بررسی‌ها نیازمند بودن آنها مشخص می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند تصریح کرد: در یک مورد یک خانم افغانستانی دارای دو فرزند نوزاد و کودک مراجعه کرد که همسرش در زندان بود، به این فرد کمک مالی و سبد کالا داده شد تا نیازهای ضروری وی رفع و سپس بررسی های لازم انجام شود.

جعفرقلی گفت: نزدیک به ۳۰۰ زندانی در قالب حدود ۵۰ خانوار تحت پوشش انجمن هستند، این افراد اکثرا غیربومی هستند و تعداد کمی از دماوندی‌ها زندانی هستند. از این ۵۰ خانوار ۴٨ خانوار غیربومی می باشند.

وی گفت: امید است در جشن گلریزان ۱۲ آبان‌ماه مصادف با میلاد امام حسن عسکری خیرین دماوندی حضور پررنگی داشته باشند که منجر به توانمندسازی خانواده‌های زندانی شوند تا خودشان درآمدزایی داشته باشند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند عنوان داشت: برای اشتغالزایی زندانیانیان طرح های مختلفی داریم که در صورت کمک اعضای هیات مدیره، هدف نهایی ما تواتمندسازی مددجویان خواهد بود تا مددجو روی پای خود بایستد، تعداد اندک ازافراد باقیمانده که توانایی کار ندارند تحت پوشش قرار میگیرند.

جعفرقلی افزود: در این خصوص با اداره کار مذاکراتی داشتیم و با مراکز فنی و حرفه‌ای تعامل داشتیم تا آموزش‌های مهارتی به مددجویان صورت گیرد، لذا در صدد هستیم کارگاه‌های پوشاک یا موادغذایی ایجاد کنیم تا زندانیان و خانواده‌هایشان درآمدزایی کنند.

وی گفت: در سال گذشته به علت کرونا جشن گلریزان برگزار نشد، اما امسال و سال‌های آینده برگزار خواهند شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند بیان کرد: از مردم دماوند درخواست داریم که انجمن حمایت از زندانیان را متعلق به خود دانسته و ضمن نظارت بر عملکرد ما به زندانیان کمک‌رسانی کنند.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا