نجات گرفتاران در کوه‌های امامزاده هاشم (ع) دماوند پس از 12 ساعت

خبرگزاری فارس: نجات گرفتاران در کوه‌های امامزاده هاشم (ع) دماوند پس از 12 ساعترئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از کمک‌رسانی به افراد گرفتار در کوه‌های امامزاده هاشم (ع) دماوند و نجات آنها پس از 12 ساعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حمید فرهادی با اشاره به گرفتاری سه نفر از کارکنان تیم مخابرات در سایت مخابرات امامزاده هاشم (ع) دماوند اظهار داشت: اطلاعیه‌ای مبنی بر گرفتار شدن سه نفر از کارکنان مخابرات در کوه‌های معروف به دکل در منطقه امامزاده هاشم (ع) از طرف اداره کل مخابرات استان تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: دو نفر از گرفتاران توسط تیم هوایی امداد، نجات داده شدند که حال یکی از مصدومان به علت گازگرفتگی وخیم گزارش و به بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: از سوی دیگر یک نفر از گرفتاران توسط تیم هشت نفره زمینی امداد و نجات شهرستان دماوند نجات یافت.

فرهادی گفت: پس از گذشت 12 ساعت امدادگران توانستند نفر سومی را که در کوه‌های امامزاده هاشم (ع) گرفتار مانده بود، نجات دهند.

وی افزود: تیم مخابرات برای بازگشایی راه عبوری تیم متخصص مخابرات به سایت در منطقه امامزاده هاشم (ع) حضور داشتند که با کمبود اقلام غذایی و سوختی مواجه شدند.

لازم به ذکر است پس از هماهنگی‌های لازم توسط مرکز کنترل هماهنگی عملیات استان (eco)، ابتدا یک تیم نجات از پایگاه چیتگر شهر تهران به تیم امداد هوایی ملحق شد و سپس بالگرد در پایگاه امداد و نجات بین‌شهری چناران شهرستان دماوند فرود آمد و پس از دریافت اقلام زیستی اولیه همچون کنسرو، نان، پتو و آب معدنی از جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به سمت منطقه حادثه اعزام شد.

پس از حدود 15 دقیقه پرواز، بالگرد به منطقه رسید؛ اما به دلیل برودت هوا و وجود کابل‌های موجود در منطقه از فرود امتناع کرد و وسایل زیست محیطی پس از بسته‌بندی برای افرادی که در سایت مخابرات حضور داشتند، ارسال شد.

برای رساندن سوخت و مابقی مراحل کار مقرر شد نیروهای مخابرات با هماهنگی اداره راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به صورت زمینی به آن منطقه اعزام شوند اما متأسفانه به علت حجم برف این کار صورت نگرفت و مجدداً درخواست بالگرد شد و در نهایت عملیات با موفقیت به پایان رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا