نباید برای مردم انتظار کاذب از نتیجه مذاکرات به وجود آورد

emam jome damavandامام‌ جمعه دماوند گفت: برخی‌ها نباید در مذاکرات هسته‌ای با ادبیات خود برای ملت ایران انتظاری کاذب به وجود بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد‌علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند و در جمع مردم مؤمن این شهر با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پرتو مکتب شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: بحث این اقتدار را امروز از زبان دشمنان در قالب‌های مختلف همچون مصاحبه با رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان این اقتدار را در عظمت رهبری ایران معرفی می‌کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مختلف نه‌تنها به‌عنوان رهبری برای ایران و منطقه، بلکه رهبری برای کل امت اسلامی از سوی دشمنان قلمداد می‌شوند.

امام‌جمعه دماوند تصریح کرد: نتانیاهو، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا با وجود اینکه صحبت‌هایش در قالب ایران‌هراسی ارائه می‌شد، اما نتوانست از حقیقت اقتدار رهبری ایران مقابل دشمنان چشم‌پوشی کند و این خواست خداوند متعال بود که این حقایق از زبان دشمنان جاری شود.

علاءالدینی با بیان اینکه نتانیاهو عظمت‌های رهبر معظم انقلاب را مورد تأکید قرار داد، بیان کرد: رئیس‌جمهور رژیم غاصب صهیونیستی از اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها به انرژی هسته‌ای و دستاوردهای دیگری دست پیدا کرد و اکنون اگر تحریم‌ها برداشته شود، چه اتفاقی خواهد افتاد، اظهار نگرانی کرده بود.

وی با اشاره به یادداشتی در واشنگتن پست، روزنامه معتبر آمریکایی با عنوان «نبوغ راهبردی رهبر ایران» ادامه داد: این روزنامه به برخی حقایق اشاره می‌کند و می‌گوید که رهبر ایران محکم مقابل دشمنان ایستادگی و قدرت‌های جهان را متزلزل کرده است.

امام‌جمعه دماوند با بیان اینکه واشنگتن پست موفقیت‌های ایران را مرهون دستاوردهای نبوغ یک روحانی فروتن می‌داند، اضافه کرد: این روزنامه آمریکایی اشاره می‌کند که رهبری ایران با دست خالی وارد میدان شد و در قوی‌ترین موضع‌ها قرار گرفت و این نشان‌دهنده بزرگی خداوند متعال و همان عبارت مسلمانان، «الله اکبر» است.

علاءالدینی با تأکید بر اینکه ملت ایران باید مقابل صحبت‌های نتانیاهو هوشیار باشند، گفت: موضع‌گیری اخیر کنگره، اوباما و نتانیاهو سه ضلع یک جورچین است و قطعاً باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه ادبیاتی که منتقدان را با نتانیاهو هم‌رتبه کند، آن را بازی در میدان اردوگاه دشمن قلمداد می‌کنیم، تصریح کرد: نباید مقابل بازی‌های دشمن ذوق‌زده شویم؛ وزیر امور خارجه کشورمان معتقد است که هنوز در رسیدن به توافق نهایی ابهام جدی وجود دارد.

امام‌جمعه دماوند متذکر شد: امروز برخی‌ها نباید با ادبیات خود برای ملت ایران انتظار کاذب به وجود بیاورند که اگر نتیجه مذاکرات هسته‌ای شکست باشد، این موضوع تبدیل به یأس و ناامیدی برای مردم این کشور خواهد شد.

علاءالدینی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان مشهود است، گفت: قطعاً نیازمند مذاکرات هسته‌ای نیستیم و این غربی‌ها هستند که به جایگاه مذاکرات نیاز دارند و برای آن فضاسازی می‌کنند تا اینکه ما در این مذاکرات گدایی آن‌ها را کنیم.

علاءالدینی تحولات عراق را مهم‌ترین دستاورد فرهنگ مقاومت برگرفته از ایران اسلامی دانست و بیان کرد: ما این فرهنگ را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم که امروز در سر سفره شهدا نشسته‌ایم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا