در نشست هماهنگی برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستان دماوند مطرح شد؛

نامگذاری مدارس به نام شهدا در شهرستان دماوند/ تأسیس اندیشکده شهید فخری‌زاده پیگیری شود/ پیام شهیدان برای سامان‌بخشی زندگی جمعی نیاز است

فرماندار شهرستان دماوند بر نامگذاری مدارس به نام شهدا در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تأسیس اندیشکده شهید فخری‌زاده پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، نشست ستاد هماهنگی یادواره‌های شهدای شهرستان دماوند به ریاست طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

در این نشست، دانش‌آموز معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند، سرهنگ ملکی فرمانده انتظامی دماوند، صدیفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند، شهرداران، بخشداران و رؤسای ادارات شهرستان دماوند حضور داشتند.

در این نشست، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری مراسم یادواره‌های شهدا در شهر و روستا شهرستان دماوند در طول سال ۱۴۰۳ انجام شد.

همچنین آمادگی‌های لازم برای اعزام مردم شهرستان دماوند به مراسم کنگره شهدای استان تهران در این نشست اعلام شد.

طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نشست هماهنگی ستاد برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار کرد: پیام و یاد شهیدان برای سامان‌بخشی زندگی جمعی نیاز است.

وی افزود: ما وظیفه داریم نام شهداء و آرمان‌های آنان را زنده نگه داریم و به درستی برای نسل جوان معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: خاصیت شهید و شهادت و خاصیت فداکاری در راه خدا این است که به طور طبیعی ماندگار می‌باشد.

طاهرخانی تصریح کرد: پایتخت و استان تهران نماد شجاعت، دینداری و استقلال‌طلبی ملت ایران است و همه خصوصیات شجاعت، غیرت، دین داری، دشمن ستیزی و بصیرت که در ملت ایران بوده در استان تهران قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: خون شهیدان تضمین‌کننده ثبات انقلاب بوده است، امروز نیز شهیدان ما را در مسیر انقلاب حفظ نموده‌اند و هرگاه احساس سستی می‌شود، حرکت، نام و یا شهادت یک شهید موجب اتحاد و تجدید قوا ملت نمی‌گردد.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه مدارس باید به نام شهداء به ویژه شهدایی که در آن محله یا در آن مدرسه درس می‌خواندند، نامگذاری شود، افزود: جلسات هماهنگی تأسیس اندیشکده شهید فخری‌زاده باید از سوی شهرداری آبسرد با هماهنگی بنیاد حفظ آثار، ناحیه مقاومت بسیج، امام جمعه و ستاد یادواره شهداء به‌صورت منظم انجام شود.

وی تاکید کرد: زندگی‌نامه شهدای سجادیان از طریق حفظ آثار و بنیاد شهید و امور ایثارگران و ناحیه بسیج با همکاری حوزه هنری و ارشاد به‌صورت فیلم کوتاه آماده گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا