رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند:

نابسامانی نرخ دستمزد کارگر در شهرستان دماوند به یک معضل بزرگ تبدیل شده است/ ورود حدود 3000 هزار نفر افغانستانی جدید به شهر آبسرد گمانه‌زنی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: نابسامانی نرخ دستمزد کارگر در شهرستان دماوند به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در نشست یکسان‌سازی دستمزد کارگران فصلی شهرستان دماوند اظهار داشت: همه شهرها برای همسان‌سازی دستمزد کارگران فصلی باید برنامه‌ریزی کرده و برای رفع این مشکل باهم تعامل و همکاری داشته باشند.

وی افزود: در گذشته برنامه‌ای برای نرخ گذاری کارگران کشاورزی و فصلی آبسرد برگزار و برای این موضوع از باغداران و معتمدین دعوت شد، اما رفع این مشکل نیازمند اقدامات پیچیده‌تر و دقیق‌تری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: کار کشاورزی و باغداری با کار ساختمانی تفاوت‌هایی دارد، کارهای سخت به آقایان واگذار می‌شود و کارهای باغداری اغلب به بانوان کارگر سپرده می‌شود که طبعا موجب تفاوت در میزان دستمزد می‌شود.

نقیبی تصریح کرد: ویلانشینان ایامی را در طول سال در دماوند به سر می‌برند و برای آنها نیز مهم نیست که نرخ دستمزد کارگران چه مقدار است، این اقدام موجب مشکلاتی در این حوزه می‌شود.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه در آبسرد ایستگاهی برای کارگران مشخص شده و از نظارت و امکانات و جداسازی زن و مرد برخوردار است، اما باز هم شاهد مشکلاتی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: یکی دیگر از مشکلات شامل چیدن و بردن محصولات باغی توسط افرادی است که از نقاط مختلف به این منطقه می‌آیند این در حالی است که میوه‌ها هنوز نرسیده‌اند.

وی عنوان کرد: نرخ دستمزد کارگر در شهرستان دماوند یک معضل شده و نابسامانی در آن دیده می‌شود، اخیرا تعداد کارگرهایی از پاکستان و افغانستان نیز افزایش داشته است آمار دقیقی از آنها نداریم اما با توجه به خانه‌های جدید، به نظر می‌رسد حدود 3000 هزار نفر افغانستانی جدید به آبسرد وارد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا