معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند:

موازی‌کاری‌ها در زمینه اوقات فراغت جوانان در دماوند بسیار زیاد است/ متأسفانه آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هیچ بودجه‌ای ندارد

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه متأسفانه موازی‌کاری‌ها در زمینه اوقات فراغت در دماوند بسیار زیاد است، گفت: آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هیچ بودجه‌ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جلال شمس در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: در برخی خانواده‌ها نا هنجاری‌هایی همچون اعتیاد وجود دارد و دانش آموزان در این خانواده‌ها رشد می‌کنند، متأسفانه این دانش آموزان با معضلات مختلفی روبرو هستند و با این وضعیت به مدرسه راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به دنبال رفع این مشکلات است، باید مهارت‌های زندگی به دختران و پسران آموزش داده شود و آنها در مدرسه با مهارت‌های همسرداری و تربیت فرزند آشنا شوند.

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: متأسفانه آموزش و پرورش تنها بر آموزش ریاضی، فیزیک و… تمرکز دارد و آموزش مهارت‌های زندگی بسیار کم است.

*بیشترین آسیب اجتماعی به علت نبود مهارت‌های زندگی در میان متولدین دهه‌های 60 و 70 است/ تمام آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کوچک آموزش و پرورش شاهد هستیم

شمس تاکید کرد: بیشترین آسیب ناشی از نبود مهارت‌های زندگی را در میان دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها شاهد هستیم، متأسفانه مهارت‌های زندگی کمرنگ شده اما آموزش و پرورش دوباره به این رویکرد بازگشته است.

وی ادامه داد: تمام آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کوچک آموزش و پرورش شاهد هستیم به عبارتی در محیط اجتماع بزرگ‌تر این معضلات نمود پیدا می‌کند.

*گرایش دختران به سیگار نیز از معضلات در بین دانش آموزان است

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند گفت: گرایش دختران به سیگار نیز یکی دیگر از معضلات در بین دانش آموزان است، داروهای رژیم‌های لاغری یا چاقی حاوی مواد مخدر هستند و مصرف آنها موجب اعتیاد این افراد شده است.

شمس در ادامه گفت: مواد مخدر جدیدی در میان افراد شیوع پیدا کرده که اغلب از آنها بی‌اطلاع هستیم، مبارزه با این معضلات همکاری همه جانبه تمامی مسئولان را می‌طلبد.

وی افزود: متأسفانه آموزش و پرورش برای مقابله با معضلات مذکور هیچ بودجه‌ای ندارد و هیچ حمایتی را دریافت نمی‌کند، سال گذشته در کمیته آسیب‌های اجتماعی مقرر شده بود که به این موضوع توجه شود اما هیچ بودجه‌ای را نتوانستیم جذب کنیم زیرا از آموزش و پرورش حمایتی صورت نمی‌گیرد.

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان و ظرفیت‌های دامداری و کشاورزی دماوند گفت: تابستان سال گذشته سه هزار و 600 دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت ثبت نام کردند و در مراکز هنری، کانون‌ها، مدارس و… تحت آموزش قرار گرفتند.

*نبود نظارت مسئولان و والدین موجب مشکلات و خطراتی برای دانش آموزان شده است

وی بیان کرد: متأسفانه موازی کاری‌ها در زمینه اوقات فراغت نیز بسیار زیاد است و دانش آموزان قوی بیشتر از دانش آموزان ضعیف مورد توجه قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 600 دانش‌آموز در 29 پایگاه اوقات فراغت تحت آموزش قرار گرفتند، والدین به آموزش و پرورش اعتماد دارند و خوب است که نهادهای مختلف متولی اوقات فراغت با این مجموعه هماهنگی داشته باشند.

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش دماوند گفت: نبود نظارت مسئولان و والدین موجب مشکلات و خطراتی برای دانش آموزان شده است که باید این مسائل تحت کنترل باشند.

شمس تصریح کرد: تمام نهادها باید با همدلی یکدیگر هدفی را تعیین کنند، آموزش و پرورش تمام توان خود را در راستای رفع مسائل موجود به کار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا