ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس صدام را ناکام گذاشتند

sadati nasabامام جمعه موقت دماوند گفت: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس صدام را ناکام گذاشتند.

به گزارش تارود، حجت الاسلام سید فضل‌ الله سادات‌ نسب ظهر امروز در خطبه‌ های عبادی سیاسی نماز جمعه دماوند در مسجد جامع این شهر، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، با اشاره به دلایل حمله حزب بعث عراق به ایران اظهار داشت: یکی از آن دلایل مشکلات سیاسی و اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه هر کشوری که تازه انقلاب کرده باشد، دچار این مشکلات می‌شود، افزود: در این زمینه به لحاظ اقتصادی تک محصولی و نظامی وابسته به آمریکا بودیم و بسیاری از تسلیحات متعلق به آمریکا و کشورهای غربی بود.

امام جمعه موقت دماوند با بیان اینکه دشمن فکر کرد که این بهترین فرصت برای حمله به ایران است، گفت: حذف قرارداد الجزایر که درباره حاکمیت مشترک بین ایران و اروندرود بود و دیگری حاکمیت بر جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی که متعلق به کشورهای عربی است، از دلایل دیگر آن به شمار می‌ رود.

سادات‌ نسب با بیان اینکه از وقتی که رژیم بعثی در عراق روی کار آمد، استان خوزستان را از استان‌های عراق می‌دانست و به فکر تجزیه آن بود، گفت: مهم‏‌ ترین دلیل حمله آن‌ها سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که در این زمینه یکی از مسئولان بلندپایه عراق گفته بود که ما برای یک وجب از خاک ایران نمی‌جنگیم، بلکه هدف اصلی سرنگون نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آن‌ ها با این همه ادعای خود نتوانستند به اهداف خود برسند، تصریح کرد: صدام ادعا کرده بود که سه روزه خوزستان و هفت روزه تهران را تصرف می‌کند و در مصاحبه‌‌های خود گفته بود که بقیه صحبت‌ های خود را در تهران انجام می‌ دهد؛ اما با شرایطی که در ایران به وجود آمد، این ظالم نتوانست به اهداف خود برسد.

امام جمعه موقت دماوند با اشاره به دلایل پیروزی رزمندگان در جبهه‌ ها و دفاع آن‌ ها از این آب و خاک بیان کرد: یکی از دلایل این موفقیت وجود امدادهای الهی بود که رزمندگان ما به کرار در دفاع مقدس دست یاری خداوند متعال را دیدند؛ یکی دیگر از این دلایل مدیریت مدبرانه امام راحل بود که قبل از آغاز جنگ دستور تشکیل ارتش 20 میلیون نفری را صادر کرده بودند.

وی با بیان اینکه هضم تشکیل ارتش 20 میلیون نفری برای بعضی غیرقابل قبول بود و می‌گفتند که نیازی به آن نیست، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش گسترده‌ ای را در جنگ ایفا کرد؛ برخی در زمان جنگ شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند.

امام جمعه موقت دماوند ادامه داد: اما امام راحل با قدرت تمام گفتند که باید از ارتش حمایت و یاری شود و کسانی که می‌گویند ارتش باید منحل شود، منافق هستند؛ عامل بعدی پیروزی ایران در جنگ با عراق، پشتیبانی ملت ایران بود که پیر و جوان از آن حمایت کردند.

سادات‌ نسب با بیان اینکه هرکسی در حد توان خودش از جنگ حمایت می‌کرد، تصریح کرد: نوجوانان برای کمک به رزمندگان قلک‌ های خود را به جنگ می‌ فرستادند و پدران و مادران خودشان سربند فرزند خود را به پیشانی می‌ بستند و آن را راهی جبهه می‌کردند.

وی ادامه داد: پدران و مادران فرزندان خود را به سلامت می‌فرستادند و تنها استخوان آن‌ ها باز می‌گشت و پدران و مادران شهدا همچون حضرت زینب (س) در گودی‌ قتلگاه استخوان‌ های فرزند خود را روی دست می‌ گرفتند و به خداوند متعال می‌گفتند که این قربانی قلیل را از ما قبول کن.

امام جمعه موقت دماوند بیان کرد: قطعاً به واسطه پشتیبانی مردم در زمان جنگ بود که صدام نتوانست در این جنگ موفق شود و ملت غیور ایران از این جنگ پیروز و سرافراز بیرون آمدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا