معرکه داعش برای ایجاد اختلافات مذهبی است

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه حرکت گروه داعش در عراق به شکست منجر می‌شود گفت: ایجاد اختلاف مذهبی، راه‌ اندازی برادرکشی، تخریب زیرساخت‌ های عراق و واژه مقدس جهاد از جمله اهداف استکبار در رابطه با بحران داعش است.

ahmad-mir-sharifi

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد و در جمع روزه‌ داران و نمازگزاران در مصلای نماز جمعه آبسرد، با اشاره به بحران عراق اظهار کرد: بحران موجود در عراق ادامه بحران در سوریه است.

وی با بیان اینکه بازیگران این جنگ با بحران در سوریه یکی هستند، افزود: کسانی چون گروه جنایتکار داعش، آمریکای ظالم، ترکیه، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی گردانندگان این بحران هستند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه غربی‌ها و دشمنان اسلام در این زمینه تقسیم کاری داشته‌اند، تصریح کرد: آمریکا مدیریت و برنامه‌ ریزی کلان، رژیم صهیونیستی آموزش و ارائه خدمات نظامی این گروه، قطر و عربستان تأمین مالی و حمایت‌های رسانه‌ای و ترکیه تأمین امنیت و امکانات لازم برای تردد از خاک این کشور را بر عهده دارند.

میرشریفی با بیان اینکه این گروه‌ها اهداف شومی را دنبال می‌کنند، گفت: یکی از اهداف مهم آن‌ها، تضعیف جمهوری اسلامی ایران است؛ رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن خود می‌داند و به همین دلیل از این گروه حمایت می‌کند تا بتواند به واسطه این گروه بزرگ‌ترین دشمن خود را از پای درآورد.

وی ادامه داد: هدف ترکیه از حمایت‌های خود این است که از ادامه تقویت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه جلوگیری کند و به آن‌ها وعده داده که اگر این عمل را انجام دهند، ترکیه را به عضویت اتحادیه اروپا درمی‌آورند.

امام جمعه آبسرد تصریح کرد: اهداف عربستان و قطر بر این است تا از شکل‌گیری حکومت اسلامی، مقتدر و قوی زیر سایه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند و به همین علت است که آن‌ها حمایت‌های همه‌جانبه از این گروه دارند.

میرشریفی با بیان اینکه تضعیف مقاومت در حقیقت تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با عنایت خداوند، اهداف آن‌ها در سوریه شکست خورد و اکنون وارد حریم اهل بیت (ع) شده‌اند تا حساسیت بیشتری را ایجاد کنند و بتوانند نقشه‌های شوم خود را عملی سازند.

وی اسلام‌هراسی را هدف دوم و فرعی آن‌ها دانست و افزود: ایجاد اختلاف مذهبی، راه‌اندازی برادرکشی، تخریب زیرساخت‌های عراق و واژه مقدس جهاد از جمله اهداف فرعی آن‌ها در رابطه با این بحران قلمداد می‌شود.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه رویکرد دشمنان طوری است که مورد حمایت خیلی از کشورها به خصوص کسانی که ادعای دموکراسی می‌کنند قرار گرفتند، اظهارداشت: کشورهای غربی از حقوق بشر دم می‌زنند و سازمان ملل برای بحران عراق تنها ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا