معرفی غذاهای محلی و بومی شهرستان دماوند با معرفی قلیفک پلوی کیلانی + فیلم و تصاویر

جزئیات غذاهای محلی و بومی شهرستان دماوند با معرفی قلیفک پلوی کیلانی را بخوانید.

علی افضلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود با بیان اینکه فرهنگ هر منطقه‌ای تا حد زیادی با خوراک و غذاهای آن منطقه گره‌خورده است، اظهار کرد: امروزه با پیشرفت جوامع و استفاده از انواع گوناگون غذاها در زندگی روزمره ، برخی غذاها ، به ویژه غذاهای محلی فقط به منطقه ای خاص محدود شده و یا رو به فراموشی است.

برای نزدیکتر کردن مردم به سنت‌های گذشته‌، معرفی غذاهای بومی و محلی، خاصیت مواد مصرفی در آن غذاها و روش طبخ آن می‌تواند اشتیاق را در افراد جامعه جهت استفاده از غذای محلی ، تقویت کند.

هدف از معرفی غذاهای محلی و بومی این است که ضمن تاکید بر پیشینه غنی و ارزشمند فرهنگی منطقه، خانواده‌ها دوباره به غذاهای سنتی روی آورده و همچنین کمک بسزایی در رونق گردشگری منطقه با جذب گردشگر به منظور تجربه چشیدن این غذای لذیذ خواهد نمود.

یکی از غذاهای محلی شهرستان قلیفک پلوی کیلانی است، قلیفک پلو یک نوع غذای بومی و محلی مختص منطقه کیلان دماوند می‌باشد و معرفی آن می تواند به جذب گردشگر به منطقه کمک بسزایی داشته باشد.

قلیفک نوعی لوبیا چیتی است که در منطقه کیلان و شمال ایران کشت می شود و مردم کیلان سال هاست که با این لوبیا که در اواسط تابستان برداشت می شود، غذای قلیفک پلو را با گوشت گوسفندی و ته دیگ کدو و بعضا با قیسی و ادویه مخصوص این غذا که شامل دارچین، جوز هندی، ریشه جوز هندی، میخک ، زردچوبه، زیره و گل محمدی هست، درست می‌کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا