شهردار دماوند:

اختصاص معاونت اجتماعی به شهرداری دماوند در حال پیگیری است/ تلاش در جهت تکمیل ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه‌ پیمان دماوند با همکاری سایر مسئولان

شهردار دماوند با بیان اینکه اختصاص معاونت اجتماعی به شهرداری دماوند در حال پیگیری است، گفت: جهت تکمیل ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه‌ پیمان دماوند با همکاری سایر مسئولان در تلاشیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری در نشست بررسی زیرساخت‌های کتابخانه‌های شهرستان دماوند با حضور جمعی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در محل فرمانداری اظهار کرد: شهرداری به چاپ کتاب کمک کرده گرچه قانونی این وظیفه را ندارد، اما 180 میلیون تومان برای یک کتاب که نمونه آن «فلور دماوند» نوشته دکتر مظفریان، گیاه‌شناس دماوندی بوده هزینه کرد تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرداختن به کتاب از چند جهت حائز اهمیت است و هویتی برای شهر دماوند به شمار می‌رود، گفت: تقدیر از نویسندگان همچون «فتحعلی خادمی» نیز توسط شهرداری دماوند صورت گرفته است، همچنین این نهاد در برگزاری نمایشگاه کتاب، رونمایی و انتشار کتاب نقش بسزایی داشته است.

شهردار دماوند گفت: از آنجا که شهرداری‌ها رتبه حوزه اجتماعی ندارد یا پایین است طی مذاکراتی مقرر شده یک معاونت اجتماعی به این شهرداری اختصاص یابد و پیگیری این موضوع هستیم تا در حوزه فرهنگی توجه خاصی صورت گیرد.

صفری ادامه داد: طی جلسه‌ای با چند مشاور در خصوص تعریف حقوق شهروندی و اعلام آن به شهروندان گفت و گو شد و چیزی که به آن شکل می‌دهد فضای عمومی همچون کتابخانه‌هاست.

وی عنوان کرد: در تلاشیم ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه‌ پیمان دماوند که توسط یک خیر ساخته شده است که به دلیل مشکلاتی موفق نشد آن را تکمیل کند با قولی که از مسئولان کشوری گرفتیم که بخشی از مبالغ تأمین شود و شهرداری نیز بخش دیگر را تأمین کند.

شهردار دماوند در پایان تأکید کرد: برای افزایش سرعت عملیات ساخت کتابخانه حتماً باید کمک بیشتری دریافت کنیم، این انتظار می‌رود که با همکاری مسئولان این اتفاق را شاهد شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا