امام جمعه دماوند:

مشارکت 200 میلیون تومانی دماوند در بازسازی عتبات/ انبار ثروت کشور به نفع عده‌ای خلاف مکتب سیاسی امام راحل است

امام جمعه دماوند از مشارکت 200 میلیون تومانی این شهرستان در بازسازی عتبات خبر داد و گفت: انبار ثروت کشور به نفع عده‌ای خلاف مکتب سیاسی امام راحل است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با بیان اینکه قرآن کریم یکی از فواید روزه‌داری را کسب تقوا معرفی می‌کند، اظهار کرد: باید از فرصت ماه مبارک رمضان بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین فرارسیدن شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) را تسلیت عرض می‌کنیم؛ امامی که به خاطر شدت عدلش در محراب عبادتش به شهادت رسید.

*اجرای عدالت استقامت و صبر و تحمل می‌خواهد

امام جمعه دماوند گفت: بالاترین انگیزه حضرت علی (ع) در پذیرش زمامداری مسلمانان اجرای عدالت و احقاق حقوق از دست رفته آنان بوده است؛ عدالت محوری و گسترش عدالت در جامعه یکی از اهداف مهم حاکمان الهی بوده است و اصلاً فلسفه ارسال رُسُل و نزول کتب آسمانی اقامه قسط و عدل بین مردم بوده که انقلاب اسلامی ایران نیز با همین هدف شکل گرفته است.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: جایی که عدل نباشد، ظلم و ستم و پایمال کردن حقوق مردم پیش می‌آید و امروز که در آستانه رحلت جان‌گذار امام راحل قرار داریم، باید حوادث 14 و 15 خرداد را یادآوری کنیم؛ باید کلمات امام راحل را درباره اجرای عدالت و اقامه حکومت اسلامی بازخوانی کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت استقامت و صبر و تحمل می‌خواهد، تصریح کرد: این امروز نیاز به مبارزه با ظالم دارد و انبیاء و اولیای الهی برای تحقق عدالت و قسط در جامعه از بذل جان و مال خود دریغ نکردند و در این مسیر، جان‌ها و اموال دادند و نمی‌توان گفت که پیغمبر یک شب و روز راحت خوابیده باشند.

*انبار ثروت کشور به نفع عده‌ای خلاف مکتب سیاسی امام راحل است

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که همه اقشار جامعه باید عادل باشند، بیان کرد: امام راحل فرمودند «توجه داشته باشید که رئیس‌جمهور و وکلای مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذت که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند».

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز عدالت را ضرورت جامعه امروز ما می‌دانند و می‌فرمایند «امروز در نظام اسلامی چه چیزی اهمیتش از همه بیشتر و حساسیت نسبت به آن لازم‌تر است؟ عدالت»؛ عدالت خواسته یک جماعت خاصی از مردم یا اهل یک کشور نیست، بلکه خواسته طبیعی و تاریخی همه آحاد بشر در طول تاریخ بشریت است.

وی تأکید کرد: همه در داخل کشور و جهان باید به دنبال عدالت و انصاف باشند و پوشش شکافت‌های طبقاتی در برنامه‌های حکومت، قانون‌گذاری و اجرا مورد نظر و هدف باشد؛ اگر ما می‌گوییم که کشور را ثروتمند می‌کنیم، اما ثروت‌ها در گوشه‌ای به نفع عده‌ای انبار شود و عده‌ کثیری از مردم نیز دستشان خالی باشد، این موضوع با مکتب سیاسی امام راحل نمی‌سازد.

* طبقات محروم از پیشرفت‌های اقتصادی برخوردار شوند

امام جمعه دماوند اظهار کرد: پوشش شکاف اقتصادی بین مردم و رفع تبعیض در استفاده از منابع گوناگون ملی در میان طبقات مردم، مهم‌ترین و سخت‌ترین مسؤولیت است که همه باید بدان توجه داشته باشند؛ در تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درباره عدالت اجتماعی فرمودند ما رونق اقتصادی کشور را بدون تأمین عدالت اجتماعی به‌هیچ‌وجه قبول نداریم و باید طبقات محروم از پیشرفت‌های اقتصادی کشور به معنای واقعی کلمه برخوردار شوند.

فتاح‌دماوندی افزود: خداوند متعال را شاکر هستیم که ولی‌فقیه و رهبرمان چه امام راحل و چه امام حاضر این اهداف بلند را پیگیری می‌کنند و گفتمان آنها چنین گفتمانی است؛ این عدالت در کنار استقلال و آزادی شیرین‌تر جلوه می‌کند و در این کشور، دانشجویان فعال علمی سیاسی و اجتماعی به طور مستقیم با رهبر انقلاب دیدار کردند.

وی گفت: در این دیدار، برخی از آن دانشجویان به صراحت شخص رهبری و نظام را نقد و سخنان تندی هم بر زبان جاری می‌کنند، اما رهبر انقلاب با حوصله، تحمل، عدل و انصاف حدود سه ساعت می‌نشینند و حرف‌های صریح و بی‌پرده دانشجویان را گوش می‌دهند؛ کجای دنیا چنین رهبری پیدا می‌کنید؟

*کار اقشار مختلف مردم مطالبه‌گری باشد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مقام معظم رهبری بسیاری از نقدها و اشکالات را می‌پذیرند، تصریح کرد: ایشان فرمودند که خیلی از اشکالات وارد است، اما رفع این اشکالات به این آسانی نیست و کار و تلاش و مقدمات می‌خواهد؛ معظم له فرمودند «هر اصلاحی می‌خواهیم انجام دهیم باید در بستر همین نظام باشد، چون اهداف و آرمان‌های این نظام درست شکل گرفته است».

فتاح‌دماوندی ادامه داد: کار اقشار مختلف مردم به خصوص کار جوانان و دانشجویان و طلاب باید مطالبه‌گری باشد؛ با مطالبه‌گری آرمان‌ها همه وظیفه‌ داریم که برای این نظام و انقلاب گام برداریم؛ با تلاش امام راحل و شهدای گران‌قدر، برکات انقلاب اسلامی شامل مردم شریف ایران و همه مستضعفان و آزادگان جهان شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی به برکت امام و شهداست، بیان کرد: مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، یمن و بحرین و دیگر مناطق به برکت تلاش امام و رهبری ماست؛ یکی از خدمات نظام اسلامی و برکات این مردم در سال‌های اخیر بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق است.

*مشارکت 200 میلیون تومانی دماوندی‌ها در بازسازی عتبات

امام جمعه دماوند افزود: ستاد بازسازی عتبات در شهرستان دماوند از سال 1390 آغاز به فعالیت و در بازسازی عتبات و ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف مشارکت کرده است؛ صحن بسیار بزرگ و قابل استفاده که تا صدها سال بعد پذیرای زوار حضرت امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) خواهد بود.

فتاح‌دماوندی گفت: در سال‌های گذشته مردم شهرستان دماوند مبلغ 200 میلیون تومان کمک کردند و اگر هر فرد بخواهد می‌تواند با پرداخت 10 هزار تومان هزینه یک خشت برای ساخت حرم‌ها را بدهد؛ به‌زودی کار ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند مالی را برای اهل‌بیت (ع) نذر یا وقف کنند، می‌توانند به دفتر ستاد بازسازی عتبات در دماوند مراجعه کنند، تصریح کرد: امیدواریم با نابودی آل‌سعود توفیق پیدا کنیم در ساخت حرم اهل‌بیت (ع) در بقیع نیز مشارکت داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا