مستند سازی زیستگاه های جانوران نادر در دماوند

abas mirzakarimiرئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت : زیستگاه های طبیعی جانوران نادر در شهرستان دماوند در راستای حراست از محیط زیست و برخورد با شکارچیان غیر مجاز مستند سازی شده است.

به گزارش تارود، عباس میرزا کریمی درباره وضعیت شکار در شهرستان دماوند،گفت : شهرستان دماوند در کنار برخورداری از گونه های متنوع گیاهی جانورانی نادر را نیز در بستر خود جا داده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه گونه های جانوری در این شهرستان در زیستگاههای طبیعی حفاظت شده قرار دارند، تصریح کرد : پلنگ، گربه جنگلی، کفتار و سیاه کوش از گونه های جانوری کمیابی به شمار می روند که در زیستگاههای طبیعی دماوند حیات دارند.

میرزا کریمی افزود: زیستگاههای طبیعی دماوند محل مناسبی برای نگهداری و محافظت از قوچ و انواع پرندگان نیز محسوب می شوند و اداره محیط زیست نظارت دقیقی بر محافظت از این محدوده تنوع جانوری دارد .

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در پایان با تاکید بر اینکه دماوند تنها زیستگاه آهو در شرق استان تهران است، اظهار داشت: مناطق زیستگاه طبیعی این حیوانات به خوبی حراست می شود و در این راستا از ساختار مستند سازی شده نیز برخردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا