رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند:

مرکز پیوند خانه و مدرسه در دماوند تا دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود/ آموزش و پرورش دماوند نسبت به 21 منطقه تهران از آسیب‌های اجتماعی کمتری برخوردار است/ وجود 5 هزار اتباع بیگانه مجاز در مدارس دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه مرکز پیوند خانه و مدرسه در دماوند تا دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود، گفت: آموزش و پرورش دماوند نسبت به 21 منطقه تهران از آسیب‌های اجتماعی کمتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی منطقه‌ای می‌باشد؛ یعنی آسیب‌های اجتماعی هر شهرستان و شهر با یکدیگر متفاوت هستند، عبارت آسیب‌های اجتماعی به دلیل تکرار زیاد در حال لوث شدن و عادی شدن است.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان دماوند نسبت به 21 منطقه تهران آسیب‌های اجتماعی کمتری دارد مذهبی و اعتقادی بودن مردم دماوند و رودهن کمک می‌کند که بیشتر بر روی موضوع آموزش تمرکز داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تاکید کرد: مسائل پرورشی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، خوشبختانه حضور در مساجد و پیوند خانه، مدرسه و مسجد در حال رونق گرفتن است، اما باید خلاءهای موجود در مدارس را بررسی کنیم تا در دانشگاه شاهد آنها نباشیم.

پورفتحی بیان کرد: در آموزش خانواده اغلب شرکت کننده‌ها مادران هستند و نحوه برخورد با فرزندان را می‌آموزند تاکید می‌شود والدین هر دو در این جلسات آموزشی شرکت کنند، زیرا حضور هر دوی آنها می‌تواند در پرورش و رشد صحیح کودک بسیار تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: حلقه گمشده تمام خانواده‌ها گفت و گو است ما با فرزندان و همسرمان بسیار کم صحبت می‌کنیم، مشکل دانش آموزان ما این است که کسی را برای گفتگو ندارند از این رو باید تلاش کنیم مدت زمان گفتگو را افزایش دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در تشریح آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: 23 آسیب را احتمال می‌دهیم در مدارس اتفاق بیافتد که شاید 10 درصد آنها مربوط به آموزش و پرورش باشد، این آسیب‌ها عبارتند از استفاده از قلیان و مواد مخدر صنعتی و سنتی در بین دانش آموزان، مصرف الکل، خودکشی یا اقدام به خودکشی، انحرافات جنسی، فرزندان طلاق، فقر فرهنگی خانواده‌ها، معاشرت با جنس مخالف، بیکاری والدین، تسلیم شدن به ازدواج ناخواسته، ترد شدن از خانواده، دانش آموزان فریب خورده، تجمل‌گرایی در خانواده‌ها، اولیای بی‌سواد، عدم توافق اخلاقی بین والدین، مشکلات مالی خانواده، عدم پایبندی به مذهب، اعتیاد به شبکه‌های مجازی، پرخاشگری، احساس ناامنی دردانش آموزان، ازدواج مجدد و نداشتن مسکن.

*وضعیت منطقه دماوند در خصوص حاشیه‌نشینی و ویلاسازی نگران کننده است

پورفتحی افزود: فراوانی این آسیب‌های اجتماعی در بین مدارس مناطق مختلف در دست ارزیابی است، وضعیت شهرستان در خصوص حاشیه‌نشینی و ویلا سازی نگران کننده است، در دماوند 5 نفر هزار اتباع بیگانه مجاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز پیوند خانه و مدرسه در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود، گفت: این مرکز بسیار مجهز است و از کودکان سه ساله تا افراد سالمند پذیرش می‌شوند، اتاق بازی کودک و اتاق‌های تست نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا