طی بررسی مشکلات مرمت و بازسازی ۴ اثر تاریخی شهرستان دماوند مطرح شد؛

مرمت قلعه تاریخی محله کوهان شهر کیلان با تامین اعتبار لازم از سوی شهرداری کیلان در دست کار قرار می‌گیرد/ بررسی طرح پشت جهت حفظ و احیاء بنای تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه/ مرمت بافت تاریخی و اجرای طرح پیشنهادی توسعه حرم امامزاده زین العابدین روستای زان

مرمت و بازسازی ۴ اثر تاریخی قلعه کوهان، مسجد جامع کیلان، امامزاده برهان الدین روستای وردانه و امامزاده زین‌العابدین روستای زان واقع در شهرستان دماوند در دست اقدام قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود، بازدید ریاست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند از آثار تاریخی شهرستان، این‌بار با حضور دکتر معمار زاده صورت گرفت.

علی افضلی رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان این خبر گفت: با هدف آگاهی از شرایط و اوضاع فعلی آثار تاریخی شهرستان و تلاش در جهت احیاء و مرمت این آثار، ضمن دعوت از آقای دکتر معمار زاده از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و از اساتید رشته مرمت دانشگاه تهران از چهار اثر تاریخی قلعه کوهان، مسجد جامع کیلان، امامزاده برهان الدین روستای وردانه و امامزاده زین‌العابدین روستای زان بازدید به‌ عمل آمد.

وی افزود: مرمت قلعه کوهان ضمن هماهنگی با مهندس باقری شهردار محترم کیلان و نظر مساعد ایشان مقرر گردید نسبت به‌ انجام مکاتبات لازم با مالک قلعه و تاکید بر لزوم مرمت و جلوگیری از تخریب و ریزش این اثر ارزشمند با تامین اعتبار لازم مرمت این قلعه با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند هر چه سریعتر در دست اقدام قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند عنوان کرد: در خصوص مسجد جامع کیلان ضمن ملاقات با امام جماعت و اعضاء محترم هیئت امناء و شورای شهر کیلان مقرر گردید بحث عایق کاری شیروانی مسجد جهت جلوگیری از نشت آب در فصول بارندگی این موضوع با تامین اعتبار از سوی شورای شهر کیلان توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام پذیرد.

افضلی ادامه داد: همچنین نسبت به حفظ و احیاء بنای تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه نیز مقرر شد با اجرای طرح پیشنهادی از سوی آقای دکتر معمار زاده توسط هیات امنای این امامزاده از گنبد قدیمی این امامزاده نیز صیانت لازم به‌عمل آید.

وی تصریح کرد: در پایان ضمن بازدید از بنای تاریخی امامزاده زین العابدین روستای زان نیز با هماهنگی هیئت امنای این امامزاده مقرر گردید، علاوه بر مرمت بافت تاریخی این امامزاده با اعتباری که از سوی شخص خیر و هیئت امناء و شورای اسلامی روستا در نظر گرفته شده است، نسبت به اجرای طرح پیشنهادی توسعه حرم امامزاده نیز اقدام مقتضی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا