مرمت بقعه تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه دماوند در سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود

مرمت بقعه تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه دماوند در سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، شهروندی طی پیامی نوشت: با سلام، امامزاده برهان الدین روستای وردانه از توابع بخش مرکزی دماوند یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است.

با توجه به شواهد و مدارک موجود در این بنا و تزئینات آن می‌توان قدمت برج و بخش های اصلی بناهای پیرامون آن را دوره تیموری و صفوی دانست.

متأسفانه به علت بی‌توجهی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند شاهد از بین رفت این بنای تاریخی هستیم

.از طرفی هم متاسفانه شاهد حفاری‌های غیرمجاز در محوطه این بنای تاریخی می‌باشیم.

هیات امنای بقعه تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه دماوند طی جوابیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به خبر درج شده در کانال خبری تارود به اطلاع می‌رساند که هیچگونه حفاری غیرمجازی در محدوده و حریم بقعه تاریخی امامزاده برهان الدین روستای وردانه دماوند انجام نگردید است.

ضمن اینکه ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند و هیات امنای بقعه تاریخی مذکور بصورت مستمر بر مرمت و سامان دهی بقعه مذکور نظارت عالیه داشته و دارند.

لازم به ذکر است بقعه متبرکه در یکی دو سال گذشته در اثر باران شدید نمای بیرونی گنبد ریزش نموده و داخل آن، در سال‌های 95 و 96 بازسازی شده است است، ولی رطوبت از بیرون به داخل هم نفوذ پیدا کرده سرانجام در آبان‌ماه 1401 شب ولادت امام حسن عسگری علیه السلام مجلسی جهت طرح مرمت و بازسازی با حضور مسئولین بزرگوار استانی و شهرستانی از جمله امام جمعه شهرستان دماوند به همراه امام جماعت‌های محلات شهرستان دماوند برگزار شده که اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، هیئت امنای محترم جهت جلوگیری از تخریب بقعه متبرکه احداث شیروانی به صورت سازه موقت بروی بقعه نصب شد که با جلسات متعددی که با ریاست محترم اداره اوقاف شهرستان دماوند و هیئت امنا و میراث فرهنگی توافق نامه ای به امضا رسید که آن هم در سال 1402 مرمت و شروع خواهد شد.

ضمنا تصاویر از مجموعه بازسازی شده سال 95 تا 97 و از جمله بلوار ارزشمند که در ورودی امامزاده برهان الدین علیه السلام جهت ارسال می‌گردد.

انتهای پیام/                               

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا