امام جمعه شهرستان دماوند:

مردم از مشکلات دستگاه قضایی در زمینه اطاله دادرسی و طولانی شدن مدت رسیدگی به پرونده گلایه دارند/ ادارات فرهنگی و اجتماعی باید در پیشگیری از وقوع جرم به دادگستری دماوند کمک کنند/ سرقت از منازل یکی از مشکلات جدی مردم است

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه مردم از مشکلات دستگاه قضایی در زمینه اطاله دادرسی و طولانی شدن مدت رسیدگی به پرونده گلایه دارند، گفت: ادارات فرهنگی و اجتماعی باید در پیشگیری از وقوع جرم به دادگستری دماوند کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند اظهار کرد: روز چهارشنبه هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۰ و روز قوه قضائیه است.

وی افزود: از زحمات و خدمات ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم و قضات پرتلاش و کارکنان محترم دادگستری در شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم و این هفته را گرامی می‌داریم.

امام جمعه دماوند گفت: دادگستری وظیفه دارد طعم عدالت و احقاق حق در جامعه را به مردم بچشاند و با فساد مبارزه کند و حق مظلومان را از ظالمین بستاند.

فتاح دماوندی بیان کرد: رشوه دادن و رشوه گرفتن و فساد درون دستگاه‌های نظام، خطری است که همواره قوای سه گانه مخصوصا دستگاه قضایی را تهدید می‌کند و باید مواظب آن بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: یکی از مشکلات دستگاه قضایی اطاله دادرسی و طولانی شدن مدت رسیدگی به پرونده هاست که مردم هم گله دارند.

فتاح دماوندی ادامه داد: تعداد زیاد پرونده های قضایی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ باید با پیشگیری از وقوع جرم و آگاه سازی عمومی، از تشکیل پرونده‌های جدید و طرح دعوا های نو جلوگیری کنیم.

وی گفت: یکی از دلایل تشکیل پرونده ها در دادگاه، اطلاع نداشتن مردم از مسائل حقوقی و عدم آگاهی لازم هنگام انجام معاملات است.

امام جمعه دماوند عنوان کرد:  ادارات فرهنگی و اجتماعی باید در پیشگیری از وقوع جرم به دادگستری کمک کنند.

*سرقت از منازل یکی از مشکلات جدی مردم است/ قضات با سارقین با شدت عمل بیشتری برخورد کنند/ باید با برخورد جدی آمار سرقت و دزدی کاهش پیدا کند

فتاح دماوندی امام جمعه دماوند تاکید کرد: یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم مجازات عادلانه و بازدارنده و اجرای حدود الهی و برخورد قاطع با مجرمین است.

وی افزود: اگر مجازات‌ها پشیمان کننده و ترس آور نباشد، مجریان بدون واهمه از محکومیت مجدد جرم خود را تکرار خواهند کرد.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: سرقت از منازل یکی از مشکلات جدی مردم است که آرامش خاطر شهروندان محترم ما را برهم می‌زند.

فتاح دماوندی بیان کرد: از قضات محترم شهرستان دماوند تقاضا داریم با سارقین با شدت عمل بیشتری برخورد کنند تا آمار سرقت و دزدی کاهش پیدا کند.

وی گفت: یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم، اجرای حدود الهی در ملا عام است که در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: دلایل قرآنی و روایی بر اجرای حدود در ملا عام وجود دارد؛ این کار مانع گسترش فساد است و رضای خداوند و استقبال مردم را در پی دارد.

فتاح دماوندی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند یک حد از حدود الهی وقتی که واقع بشود، یک جامعه اصلاح می‌شود؛ فلسفه اجرای حدود، اصلاح جامعه است؛ اگر دست چهار تا دزد را ببرند، در مجمع عمومی دزدی تمام می شود.

وی بیان کرد: روز دوشنبه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است؛ به ارواح شهدای مظلوم مبارزه با مواد مخدر درود و صلوات می فرستیم.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: یکی از معضلات فعلی جامعه ما مواد مخدر و آثار مخرب آن بر جامعه و خانواده هاست که همگان باید مواظب باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا