مراسم اقامه عزای سومین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه حضرت زهرا(س) فرمانداری دماوند + تصاویر

مراسم اقامه عزای سومین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه حضرت زهرا(س) فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، روز چهارشنبه مراسم اقامه عزای سومین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان،بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسیولین ادارات شهرستان، خانواده معظم شهدا، جانبازان و عموم مردم شریف و ولایتمدار شهرستان دماوند، با سخنرانی خطیب ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و نوحه سرایی حاج حمید نیکدل، در حسینیه حضرت زهرا(س) فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

این مراسم با حضور ویژه خادم یاران آستان مقدس حضرت معصومه (س) و پرچم متبرک این آستان همراه بود و به فرمانداری شهرستان دماوند اهدا شد.

*عزای ابا عبدالله الحسین از خون ملت جوشیده است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران مذهبی ضمن تشریح تفاوت‌های اداره جامعه توسط معاویه و امام علی(ع) اظهار داشت: مردم کوفه همه چیز را می‌دیدند و از زندگی این دو بی‌خبر نبودند لذا نمی‌توانیم جهالت را در اطاعت از این دو به مردم نسبت دهیم اما اینکه امیرالمومنین برتر و عابدتر و با فضیلت است را می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد خواص و سودجو از عدالت علی ناراحت می‌شدند، افزود: امروز در زمانی هستیم که باید در تاریخ دقت کنیم و نیاز داریم که در دل تاریخ برویم، باید با جزئیات جلو برویم زیرا جوانان سوالات بسیاری در خصوص مظلومیت و ولایت ائمه دارند که باید به درستی و با دقت پاسخ داده شوند.

پناهیان گفت: به گفته امیرالمومنین علی(ع) مردم از معاویه به عنوان امام باطل تبعیت می‌کردند اما از امام حق خود تبعیت نمی‌کنند یعنی همه مردم می‌دانستند که معاویه امام باطل و علی امام حق است.

وی تصریح کرد: مردم کوفه اعتقادات محکمی نداشتند اما چرا معاویه شیعه بسیاری پیدا کرد اما علی نه. امام علی(ع) از نظر نظامی نیز غلبه داشت اما باید علت تبعیت مردم از معاویه و عدم تبعیت مردم از علی را بدانیم.

پناهیان عنوان کرد: از این سوالات در فضای تاریخی باید به عاشورا و کربلا برسیم و ببینیم در کربلا و کوفه چه اتفاقاتی افتاد همچنین علت اصلی شکست علی در مواجهه با معاویه که کار به یزید رسید و علت اساسی غربت علی در میان مردم کوفه چه بود که مردم اباعبدالله الحسین را محاصره و به شهادت رساندند؟

این سخنران مذهبی گفت: همه از فضائل علی آگاه بودند و می‌دانستند علی یتیم نواز و عادل بود لذا همه اتفاقاتی که افتاد را باید بشناسیم این اتفاقات پاسخ دقیق غربت امیرالمومنین و امام حسین(ع) است.

وی بیان داشت: علت اصلی این بود که مردم هنوز این نوع زندگی را بلد نبودند همچنین بلد نبودند احساس مسئولیت کرده و خود جوش به میدان آیند و علیرغم هر شرایطی پای دین ایستادگی کنند.

پناهیان افزود: امروز عزای ابا عبدالله الحسین از خون ملت جوشیده است و دولت و مراجع دستوری در این خصوص نداده‌اند، دین اساسا دنبال این است که مردم خودشان احساس مسئولیت کنند و خودجوش پای میدان باشند.

وی ادامه داد: معاویه مردم کوفه را به شیوه‌های مختلف همچون تهدید کردن اداره و علیه حسین بسیج کرد اما دین نمی‌گوید که مردم را به هر قیمتی به خط کنند. رسول خدا نیز بدون سیاست بازی جامعه را به طور سالم اداره می‌کرد و تحرکات مردم خودجوش بود.

لازم به ذکر است این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه حضرت زهرا(س) فرمانداری شهرستان دماوند پایان یافت.

انتهاي پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا