مراجعه تاکنون ۵۰۰ نفر بیمار سرپایی و بدحال با علائم آنفلوآنزا به اورژانس بیمارستان سوم شعبان دماوند/ ورودی اورژانس بیمارستان به سبب تعداد بالای مراجعین آنفلوآنزا بی‌سابقه است

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند از مراجعه تاکنون ۵۰۰ نفر بیمار سرپایی و بدحال با علائم آنفلوآنزا به اورژانس بیمارستان سوم شعبان دماوند خبر داد و گفت: ورودی اورژانس بیمارستان به سبب تعداد بالای مراجعین آنفلوآنزا بی‌سابقه است.

مجتبی بنداد کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل سرما و از اول مهرماه افزایش مراجعه افراد به سبب بیماری‌های تنفسی را شاهد می‌شویم، امسال مراجعات کرونایی بسیار کم هستند اما آنفلوآنزا نسبت به سنوات قبل از لحاظ زمانی زود شیوع پیدا کرده و نیز به لحاظ مراجعه پیک سنگینی را تجربه می‌کند.

وی افزود: ابتلای اطفال در این موج از آنفلوآنزا بسیار چشمگیر است که بخشی از آن به علت همزمانی آغاز سال تحصیلی و پیک جدید بیماری است.

*حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان را اطفال کمتر از ۱۲ سال هستند

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان را اطفال کمتر از ۱۲ سال تشکیل می‌دهند که علت آن آغاز فصل پاییز و سال تحصیلی جدید و ارتباط تعداد زیادی از دانش‌آموزان با یکدیگر می‌باشد.

بنداد کرمانی ادامه داد: علت دیگر این اتفاق شاید این باشد که در ایام کرونا همه ماسک می زدند و در این دو سال آنفلوآنزا شیوع بسیار کمی داشت اما اکنون اغلب مراجعه کنندگان دچار آنفلوآنزا شده اند.

وی تصریح کرد: گرچه خطر آنفلوآنزا بسیار کمتر از کرونا است اما کودکان را بسیار درگیر کرده و تقریبا بخش اطفال پر است تا جاییکه بیش از دو برابر بستری شدگان اطفال هستند.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: ورودی اورژانس به سبب تعدادبالای مراجعین آنفلوآنزا بی سابقه شده است و اکنون حدود ۵۰۰ نفر اعم از سرپایی و بدحال فقط به اورژانس مراجعه کرده‌اند، این عدد در هفته یا ماه قبل نصف بوده است.

بنداد کرمانی گفت: این پیک مراجعه در تمام مراکز درمانی بالاست.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: مشکلی در خدمترسانی به بیماران نداریم و ضمن پوشش پزشکان فضای کافی وجود دارد، تنها شلوغی باعث معطلی بیماران می شود.

بندادکرمانی افزود: توصیه‌های بهداشتی برای آنفلوآنزا همچون بیماری کروناست زیرا هر دو بیماری تنفسی هستند و ریه و سیستم تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند، لذا مردم همچنان زدن ماسک و پرهیز از تجمعات و فضای بسته را رعایت کنند تا شاهد افزایش مبتلایان نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا